Przekładnie zębate - Skoć Antoni, Świtoński Eugeniusz - książka

Przekładnie zębate książka papierowa

Skoć Antoni, Świtoński Eugeniusz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Niniejsza publikacja kompleksowo omawia teoretyczne i praktyczne zagadnie­nia związane z projektowaniem przekładni zębatych stosowanych w systemach napędowych maszyn. Przedstawione w opracowaniu metody doboru wielko­ści podstawowych i obliczeń wytrzymałościowych kół zębatych (wg ISO) z po­wodzeniem można odnieść do każdego z zastosowań przemysłowych. Książka dostarcza wiadomości nie tylko w odniesieniu do problemów dotyczących pro­jektowania przekładni zębatych, ale także związanych z ich eksploatacją.
W dążeniu do stworzenia optymalnej konstrukcji na ogół stosowane jest rozwią­zanie kompromisowe, w którym uwzględniane są stawiane wymagania, często wzajemnie rozbieżne, a nawet sprzeczne. Projektant musi zatem umieć wyko­rzystać przede wszystkim istniejące możliwości konstrukcyjne przekładni. To z kolei wymaga szerokiej wiedzy o wpływie parametrów geometrycznych i tech­nologicznych oraz czynników eksploatacyjnych na procesy zachodzące podczas eksploatacji.
Dzięki lekturze „Przekładnie zębate” Czytelnik pozna i utrwali m.in.:
· podstawowe pojęcia związane z geometrią i kinematyką zazębienia,
· zasady obliczania obciążenia i wytrzymałości zmęczeniowej zazębienia na zginanie i pitting (wg ISO) oraz odporności na zatarcie i zagrzanie,
· wymagania stawiane materiałom na koła zębate,
· sposoby smarowania przekładni i wymagania stąd wynikające,
· problematykę związaną z wpływem parametrów geometrycznych i tech­nologicznych oraz czynników eksploatacyjnych na hałas emitowany przez przekładnie.

Liczba stron: 812

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788301189006

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.