Ravensbruck O Milenie Jesenskiej - Steve Sem-Sandberg - książka

Ravensbruck O Milenie Jesenskiej książka papierowa

Steve Sem-Sandberg

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Milena Jesenska (1896-1944) jest powszechnie znana przede wszystkim jako przyjaciółka i tłumaczka Franza Kafki. Pisane dla niej Listy do Mileny są zaliczane do najpiękniejszych i najbardziej inspirujących listów miłosnych w historii światowej literatury. Była nie tylko namiętną kobietą, ale również oddaną swej pracy dziennikarką, której znakomite artykuły i reportaże opisywały zarówno narodziny narodu czechosłowackiego, jak i okrucieństwa dokonywane przez nazistów. Książka Steva Sem-Sandberga ukazuje pełne dramatyzmu życie Jesenskiej, od jej dzieciństwa i młodości w Pradze przełomu wieków poprzez jej relacje z Kafką do ostatnich lat w obozie koncentracyjnym w Ravensbrück, gdzie umarła, pozostając jednak na długo w pamięci współwięźniów.
Książka została nominowana do przyznawanej przez związek wydawców szwedzkich Nagrody Augusta w 2003 roku i do Nagrody literackiej Rady Nordyckiej w 2004 roku.

""Biografia Mileny Jesenskiej obezwładnia bezmiarem przeciwności, okrucieństwa i bólu, z jakimi Milena musiała się zmierzyć. Mimo to nigdy nie przestała walczyć o prawdę i ludzką wolność, nawet za drutami obozu w Ravensbrück. Steve Sam-Sandberg zagląda do 'kieszeni czasu', do jej przestrzeni wolności, pokazując te miejsca, przez które przebijało światło. Milena nie pozwoliła się zabić. Po prostu wróciła do światła. Pozostała legenda fascynującej kobiety, która nigdy nie przestała być wolna"".
Remigiusz Grzela

Liczba stron: 232

Tłumacz: Kowadło-Przedmojska Irena

Format (wymiary): 12.5x20.5cm

ISBN: 9788375361308

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.