144,00 zł
W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce
kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd,
użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej,
reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama
online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe,
technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama
naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych
wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama
suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego,
ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa
samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta,
psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie
pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej,
przejrzystość w reklamie politycznej).
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących
się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla
przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka
przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli
nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu,
psychologii, socjologii i dziennikarstwa.
„Nie ulega kwestii, że jest to opracowanie aktualne, bardzo
potrzebne zarówno praktykom, jak i osobom naukowo zajmującym się
szeroko rozumianymi zagadnieniami reklamy. Można kolokwialnie
rzec, iż «każdy znajdzie tu coś dla siebie», niezależnie od tego,
czy zajmuje się reklamą w sferze administracyjnej, gospodarczej,
handlowej, cywilistycznej, medycznej czy proceduralnej”.
Dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format: