Religia biblijna a poszukiwanie ostatecznej rzeczywistości - Tillich Paul - książka

Religia biblijna a poszukiwanie ostatecznej rzeczywistości książka papierowa

Paul Tillich

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

27,00 zł
od 13,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Paul Tillich w "Religii biblijnej, a poszukiwaniu rzeczywistości ostatecznej"pokazuje, że pomimo kontrastu między
językiem filozoficznym a językiem biblijnym, oddzielanie ich od siebie nie jest ani konieczne
ani możliwe. Przeciwnie, wszelkie symbole wykorzystywane w
religii biblijnej prowadzą nas nieuchronnie ku filozoficznym rozważaniom na temat bytu.
Będąc wyrazem stanowiska reprezentowanego przez wielkiego teologa,
niniejsza książka w elokwentny sposób apeluje o uznanie kluczowej funkcji filozofii
w myśli religijnej.

Paul Tillich, 1886-1965, jest od dawna uznawany za czołowego teologa naszych czasów.
Przez 22 lata był profesorem teologii filozoficznej w Union Theological Seminary, później profesorem uniwersyteckim w Harvard Divinity School, w końcu zaś, aż do śmierci, profesorem teologii (John Nuveen Professor) w Divinity School na University of Chicago.
W 1933 został zmuszony do rezygnacji z pracy na Uniwersytecie Frankfurckim z powodu swojej otwartej krytyki narodowego socjalizmu. Jest autorem wielu książek, m.in. The Courage To Be (wyd. pol. Męstwo bycia), Love, Power and Justice, Theology of Culture (wyd. pol. Teologia kultury), The Protestant Era (wyd. pol. Era protestancka), Systematic Theology (wyd. pol. Teologia systematyczna).
[W Polsce wydano ponadto: Dynamika wiary; Pytanie o nieuwarunkowane; Prawda jest w głębi; Moje poszukiwania absolutów.]

Liczba stron: 128

Tłumacz: Jerzy Korpanty

ISBN: 9788379984602

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.