Rok 1920 - Burns Eric - książka

Rok 1920 książka papierowa

Burns Eric

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W Stanach Zjednoczonych rok 1920 stanowił według autora książki zapowiedź nowej epoki w historii tego państwa. Zwiastował procesy, które będą typowe nie tylko dla dekady „szalonych lat dwudziestych”, ale i dla całego stulecia. Czas po pierwszej wojnie światowej to m.in. nowe tendencje w modzie i muzyce, wywrotowa działalność anarchistów, recesja, konflikty pracownicze, eksplozja korupcji, także na najwyższych szczeblach władzy.

W 1920 r. weszły w życie aż dwie poprawki do Konstytucji Stanów Zjednoczonych: 18. – wprowadzająca prohibicję, czyli zakaz produkcji, importu i sprzedaży alkoholu; oraz 19. – przyznająca kobietom prawo do głosowania w wyborach.

W połowie roku runęła pierwsza w XX wieku typowa piramida finansowa.

Szesnastego września 1920 r. na Wall Street doszło do pierwszego wielkiego zamachu terrorystycznego, w którym zginęło 38 osób.

Wyniki odbywających się 2 października wyborów prezydenckich były po raz pierwszy w historii przekazywane na bieżąco przez radio – przez pierwszą komercyjną radiostację. Dzięki tej transmisji „gadające skrzynki” stały się w ciągu kilku miesięcy niezwykle popularne w całym kraju.

O tych i o wielu innych wydarzeniach – obyczajowych, społecznych, kulturalnych i politycznych – pisze Eric Burns, nie ograniczając się do relacjonowania ich przebiegu, ale także śledząc, jak do nich doszło, i wskazując ich następstwa. Tworzy przed oczami czytelnika panoramiczny obraz społeczeństwa amerykańskiego na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku.

Liczba stron: 392

Tłumacz: Fiedorek Tomasz

Format (wymiary): 17.6x21.2

ISBN: 9788307033839

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.