Strategia szachowa dla przyszłych mistrzów - Konikowski Jerzy - książka

Strategia szachowa dla przyszłych mistrzów książka papierowa

Jerzy Konikowski

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

39,99 zł
od 20,09 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: RM
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

Strategia szachowa polega na opracowaniu kierunku prowadzenia walki w trakcji partii. Planowanie w grze musi opierać się na specyfice aktualnej pozycji na szachownicy. Oznacza to, że ustawienie każdej pojedynczej figury i pionka może mieć istotny wpływ na ocenę sytuacji.
Zasady strategii szachowej zostały po raz pierwszy dogłębnie zbadane i sformułowane przez pierwszego mistrza świata, Wilhelma Steinitza (1836–1900). Opracował on metodę znajdowania odpowiedniego planu gry na podstawie prawidłowej oceny pozycji. Obecnie tezy Steinitza zostały zmodernizowane do trzech podstawowych grup:
1. Słabe i silne pola,
2. Działanie i mobilność figur,
3. Struktury pionkowe.
Zostały one opisane w tej książce, a 100 komentowanych partii zawartych w poszczególnych rozdziałach pozwoli poznać koncepcje strategiczne (takie jak przewaga przestrzenna w centrum, przewaga pionkowa na skrzydłach, walka o otwarte linie, siła gońców, przewaga skoczka nad gońcem itp.).
Szachiści potrzebują szerokiej wiedzy. Gra rzadko toczy się bowiem zgodnie z zamierzonym planem. Nowe i często nieznane sytuacje pojawiają się nagle na szachownicy i wymagają dużej elastyczności. Dogłębna wiedza szachowa jest zatem istotną zaletą.
Niniejsza książka pomoże uczynić każdego adepta szachów zawodnikiem wszechstronnym, potrafiącym rozwiązać w trakcji swych pojedynków wszelkie i skomplikowane problemy pozycyjne.

Liczba stron: 182

Format (wymiary): 14.3x20.5cm

ISBN: 9788381518444

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.