Tatry Polskie i Słowackie Mapa turystyczna 1:50 000 -  - książka

Tatry Polskie i Słowackie Mapa turystyczna 1:50 000 książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Dwustronna, składana mapa turystyczna w skali 1:50 000. Przedstawia najwyższe pasmo w łańcuchu górskim Karpat - Tatry. Zasięg mapy wyznaczają: Czarny Dunajec i Poronin na północy, Námestovo na zachodzie, Poprad na południu, Kežmarok na wschodzie. Obszar mapy obejmuje: Tatry Zachodnie, Tatry Wysokie i Tatry Bielskie.
Najpopularniejszym celem wędrówek turystów są Tatry Wysokie. Położone na pograniczu polsko-słowackim, stanowią najwyższą część Tatr i całego łańcucha górskiego Karpat. Najwyższy szczyt tej grupy górskiej to Gerlach – 2654 m n.p.m. Charakterystycznym elementem krajobrazu Tatr Wysokich są: doliny U-kształtne, kotły, pokrywy morenowe, ostre i wąskie szczyty oraz grzbiety, zwane turniami, żleby, piargi i inne formy rzeźby wysokogórskiej (typu alpejskiego).

Szczyty Tatr Zachodnich są niższe i bardziej łagodne. Występują tu zjawiska krasowe, efektem czego są liczne jaskinie, wywierzyska, żłobki krasowe i leje krasowe.

Tatry Bielskie to najniższe pasmo spośród wszystkich trzech części Tatr, jak również najmniejsze pod względem zajmowanej powierzchni. Położone są w całości na terenie Słowacji. Niemal całe pasmo objęte jest ścisłą ochroną rezerwatową i dlatego tylko niewielka ich część jest udostępniona dla ruchu turystycznego.

Na terenie Tatr, na wyznaczonych do tego szlakach lub obszarach, można uprawiać turystykę pieszą, rowerową, narciarstwo, taternictwo powierzchniowe i jaskiniowe. Na mapie zastosowano cieniowanie w celu uzyskania wrażenia plastyczności rzeźby terenu.

Liczba stron: 2

Format (wymiary): 12.5x23.5cm

ISBN: 9788381841047

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.