Twórczość malarska Szymona Czechowicza i jej znaczenie dla kultury Rzeczypospolitej Obojga Narodów -  - książka

Twórczość malarska Szymona Czechowicza i jej znaczenie dla kultury Rzeczypospolitej Obojga Narodów książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis



„Przygotowany przez Ryszarda Mączyńskiego i Ewę Doleżyńską-Sewerniak tom pt. "Twórczość malarska Szymona Czechowicza i jej znaczenie dla kultury Rzeczypospolitej Obojga Narodów" z całą pewnością zasługuje na wydanie drukiem. To szereg niezwykle ważnych studiów, niosących nowe ustalenia związane z życiem i oeuvre tego wyjątkowego polskiego malarza doby baroku. Przygotowane do druku teksty, opatrzone bogatym materiałem ilustracyjnym, chociaż wciąż nie odpowiadają na szereg pytań, to w sposób znaczący zmieniają stan naszej wiedzy na temat Czechowicza i jego twórczości. Tom ten stanowi ważny wyraz współpracy różnych środowisk, nie tylko polskich, nad spuścizną malarską tego artysty, rozproszoną dziś w różnych krajach. Prezentuje on nadto, prócz konwencjonalnych metod badawczych, nowe obszary związane z rozwojem technologii i techniki, pozwalające spojrzeć na konkretne dzieło sztuki pod kątem materialnym, co nierzadko umożliwia definitywne potwierdzenie lub odrzucenie autorstwa oraz bardziej precyzyjne datowanie. U progu przygotowywanej wielkiej wystawy prac Czechowicza przez Muzeum Narodowe w Krakowie, książka powstała w Toruniu stanowić będzie ważny głos w dyskusji nad jego twórczością i, jak ufamy, pozwoli nam jeszcze lepiej go poznać jako człowieka i artystę”.

Ks. prof. dr hab. Andrzej Witko
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

Liczba stron: 318

Format (wymiary): 15.8x22.6cm

ISBN: 9788323142508

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.