13,00 zł
Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.
Duże zainteresowanie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.
Nabierz pewności w pisaniu pism biznesowych
Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.
Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 19
Chcesz prowadzić interesy z partnerami zagranicznymi? Tworzyć prawidłową korespondencję w swojej firmie? Być wizytówką firmy dla której pracujesz? Ta książka na pewno ułatwi ci to zadanie.
Duże zainteresownie znajomością zasad korespondencji w języku angielskim to nie moda, ale potrzeba naszych czasów, a ponadto istotny wymóg w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach. Z niniejszej książki mogą korzystać głównie osoby znające język angielski na poziomie średniozaawansowanym i wyżej. Również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem na gotowych przykładach będą mogły napisać podobne pisma.
Książka zawiera gotowe do wykorzystania przykłady najważniejszych dokumentów, pism, zapytań, itp. Jednym słowem wszystko to, co korespondencyjny świat biznesu oczekiwać będzie od Ciebie.
Dzięki tej publikacji będziesz z łatwością mógł napisać korespondencję w języku angielskim eliminując ryzyko popełnienia kłopotliwych błędów. Warto więc mieć taką pozycję pod ręką.
Układ listu oficjalnego
Przykład I
twój adres (bez nazwiska)
nazwisko lub stanowisko adresata
data
wstęp
zakończenie
podpis
Przykład II
(twoje imię i nazwisko) (adres) (telefon) (data) Re: (temat listu/wiadomości) (imię i nazwisko adresata) (nazwa firmy) (adres)
Dear (adresat),
(treść listu/wiadomości) ......................................................................................................................................................................................
Sincerely, (twój podpis)
addressee - adresat
air mail - pocztą lotniczą
asap - jak najszybciej
Co. - firma
confidential - poufny
Dept. - dział / wydział
Do not bend! - Proszę nie zginać!
e.g. - na przykład
excess to pay - dopłata
express - ekspres
p. (page) - strona
parcel - paczka
PO - poczta
POB - skrytka pocztowa
postage paid - opłata pocztowa zapłacona
printed papers - druki
private - dostarczyć osobiście
recorded delivery - przesyłka polecona
registered - polecony
return postage - zwrot do nadawcy
RSVP - proszę o odpowiedź
sample - próbka
second class letter - list zwykły
sender - nadawca
urgent - pilny
value - wartość
via courier - kurierem
with care! - ostrożnie!
Powitanie
Dear Mr Howard
Dear Ms Erin
Dear Sir
Dear Sirs
Dear Madam
Dear Sir or Madam
Zaczynamy
I am writing to inform you that ... / to tell you about ... to confirm ... to request ... / to enquire about ...