Zobowiązania masy upadłości - Bartosz Sierakowski - ebook + książka

Zobowiązania masy upadłości ebook

Sierakowski Bartosz

0,0
161,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W książce omówiono charakter prawny instytucji zobowiązań masy upadłości oraz jej wpływ na wszczęcie i przebieg postępowania upadłościowego. 

Poruszono m.in. takie zagadnienia jak:

  • sposób ustalania i zaspokajania zobowiązań masy upadłości,
  • zobowiązania z zawartych przez upadłego przed ogłoszeniem upadłości umów, których wykonania zażądał syndyk,
  • czas powstania zobowiązania a jego kwalifikacja do kategorii zobowiązań masy upadłości,
  • niedopuszczalność prowadzenia egzekucji z masy upadłości,
  • ubóstwo masy upadłości i jego skutki na etapie rozpoznawania wniosku o ogłoszenie upadłości i w trakcie postępowania upadłościowego,
  • wynagrodzenie syndyka, zastępcy syndyka oraz wynagrodzenie i wydatki członków rady wierzycieli, a także wydatki związane ze zgromadzeniem wierzycieli,
  • koszty postępowania upadłościowego niebędące zobowiązaniami masy upadłości (wydatki obciążające wierzycieli),przesłanki umorzenia postępowania upadłościowego,
  • ocena efektywności postępowań upadłościowych.

 Tytułowe zagadnienie zostało przedstawione w ujęciu historycznoprawnym, teoretycznym (w odniesieniu do obecnej regulacji), praktycznym (poprzez analizę orzecznictwa sądów upadłościowych) oraz z perspektywy ekonomicznej analizy prawa (w książce przedstawiono oraz oceniono wyniki badań aktowych nad zjawiskiem zobowiązań masy upadłości).

Publikacja jest przeznaczona dla praktyków prawa upadłościowego, w szczególności sędziów i referendarzy sądowych orzekających w wydziałach upadłościowych, doradców restrukturyzacyjnych oraz radców prawnych i adwokatów.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne