Akcja Kopernik - Olczak Elżbieta, Kiełbus Sławomir - książka

Akcja Kopernik książka papierowa

Olczak Elżbieta, Kiełbus Sławomir

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Oddajemy w Twoje ręce opowieść o słynnej akcji usunięcia z pomnika Mikołaja Kopernika w Warszawie tablicy z niemieckim napisem, którym okupanci zakryli napis polski. Dokonał tego Maciej Aleksy Dawidowski, nazywany Alkiem. Ten bohater książki Aleksandra Kamińskiego &Kamienie na szaniec; był jednym spośród tysięcy młodych ludzi, którzy w czasie okupacji stawiali opór Niemcom, podejmując działania małego sabotażu. Nie tylko wyczyn &Alka; i jego godna podziwu postawa zachęciły nas do przybliżenia okupacyjnej walki młodych ludzi z Niemcami, lecz także kopia tablicy pomnika Kopernika, znajdująca się na wystawie głównej w Muzeum II Wojny Światowej.

Komiks &Akcja Kopernik; jest jednym z serii komiksów wydanych przez Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Chcieliśmy przybliżyć historię Polski z okresu wojny, opowiadaną przez losy ludzi, a także przedmioty, które znajdują się na wystawie głównej w naszym muzeum.

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, jak każde muzeum historyczne, zbiera i przechowuje świadectwa przeszłości, dzięki czemu może przetrwać wiedza i pamięć o przeszłości. Pamięć tę jednak muzeum powinno nie tylko przechowywać, lecz przede wszystkim przekazywać. Pragniemy więc pamięcią o przeszłości &"zarażać";, przede wszystkim przekazywać. Pragniemy więc pamięcią o przeszłości &"zarażać";, zwłaszcza młodych czytelników, by - jak powiedział Primo Levi, były więzień niemieckiego obozu Auschwitz - nie musieli powtarzać przeszłości, bo jej nie pamiętali.

Liczba stron: 32

Format (wymiary): 21.0x29.7

ISBN: 9788363029784

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.