Ja kupiec, ja sprzedawca - Marek Ochmański, Wojciech Polan - audiobook

Ja kupiec, ja sprzedawca audiobook

Marek Ochmański, Wojciech Polan

5,0

Opis

Dla kogo?

Wszystkich zajmują autentyczne historie niezwykłych ludzi i każdy z nas codziennie negocjuje

Sprzedawców interesuje co myśli i czym kieruje się ich kupiec

Kupców ciekawią doświadczenia kolegów po fachu

O kim?

Marek Ochmański. Doświadczony kupiec, sprzedawca, trener negocjacji.

 

Marka poznałem w roku 2001 jako młody KAM odpowiedzialny za kontakt i relację z siecią HIT, w której Marek był kupcem. Nasze drogi zawodowe skrzyżowały się w Spółce Brau Union Polska, gdzie miałem przyjemność współpracować, uczyć się, czerpać z wieloletniego doświadczenia Marka i obserwować go na co dzień. Wielkim zaszczytem i inspiracją była dla mnie możliwość pracy biurko w biurko z takim autorytetem. Od tamtego czasu przyjaźnimy się, często i dużo ze sobą rozmawiamy a także wspólnie kibicujemy reprezentacji Polski w piłce nożnej. Marek pomimo olbrzymiej wiedzy i wieloletniego doświadczenia cały pogłębia wiedzę, dokształca się, rozwija się w nowych obszarach biznesu. Do tej pory jedynie na szkoleniach prowadzonych przez Marka można było doświadczyć jego kunsztu, poznać więcej „od kuchni” kupieckiej. Większość zapewne kojarzy Marka jako kupującego a przecież na wiele lat przeszedł na drugą stronę stołu jako menedżer sprzedaży.

Grzegorz Jankowski, ZMB Capital, Ustronianka & HOOP

 

Kto poleca?

Jeśli negocjujesz, sprzedajesz, kupujesz i chcesz uczyć się od najlepszych to ta książka jest dla Ciebie.

Dynamiczna dyskusja dwóch praktyków negocjacji: Marek Ochmański i Wojciech Polan. Moc przykładów z polskich realiów. Kim jest Kupiec? Jakie są jego cele i potrzeby? Jakie stosuje strategie i techniki? Jakie dobre praktyki negocjacji sprawdziły się w tysiącach rozmów handlowych? Jak warto przygotować się do negocjacji z Kupcem? Jakie zbudować scenariusze działań i jakie pytania zadać? Jak poradzić sobie, kiedy kupiec stosuje „imadło” lub „drzwiami w twarz”? Szukasz odpowiedzi na te pytania przeczytaj książkę-wywiad Wojciecha z Markiem, bo jest to skarbnica inspiracji do Twojej pracy. Przeczytaj i sprawdź, które techniki Marka i Wojciecha sprawdzą się w Twojej pracy. Przygotowanie do Spotkania z Kupcem. Aktywne Pytania. Propozycja Wartości. Zamknięcie. W oparciu o inspirację praktyków zbuduj swój plan działania. Serdecznie polecam.

Robert Zych, KonraktOSH

 

O czym?

  1. Moja droga kupca. Rozmawiamy tutaj o:

zawodowym życiorysie Marka, jego życiowej pasji do handlowania i negocjowania

rozwoju polskiego detalicznego handlu zorganizowanego

rozkwicie polskiej przedsiębiorczości dużych firm branży FMCG

o tym, jak to jest być kupcem a potem sprzedawcą

byłych i obecnych sieciach handlowych

reklamie na latarnię

  1. Kupiec, czyli kto? Znajdujemy tutaj wspólne odpowiedzi na takie tematy jak:

kim jest kupiec

co to znaczy być dobrym kupcem

jakie role w dotarciu do konsumenta ma kupiec, a jakie sprzedawca

jaka jest specyfika pracy kupieckiej w detalicznej sieci handlowej

  1. Kupiec w dzień powszedni. Zaspokajamy tutaj naszą ciekawość w takich sprawach jak:

codzienność w pracy kupca

harmonogram dnia, bieżące zadania i obowiązki kupieckie

skąd to ciśnienie na sprzedawcę

spotkania z klientami, kolegami w pracy i szefami

nieograniczona kreatywność konsumenta

  1. Generalne reguły negocjacji kupieckich. Wnikamy w obszar negocjacji i zaczynamy od podstaw:

przygotowanie jest superważne

spotkanie to szansa a nie walka

empatycznie szukaj opcji win-win, pytaj i słuchaj aktywnie, ale czasami zamilcz

pracuj na tabeli zmiennych i gotuj oferty kompleksowo

celuj wysoko oraz profesjonalnie i zrób dobre wrażenie

notuj i podsumowuj, bądź autorem umowy

  1. Wprowadzenie nowego cennika do sieci. Zmiany cen to jeden z głównych obszarów negocjacji. Warto poznać perspektywę kupca w tym zakresie. Szczególnie co dzieje się, gdy sprzedawca przychodzi z nowym cennikiem:

wyzwanie

obserwacja rynku i konkurencji w kategorii

zbieranie danych od dostawców

argumentowanie

ograniczenia decyzji kupieckich

  1. Ulubione techniki negocjacji. Czy trzeba znać nazwy technik negocjacyjnych aby być skutecznym kupcem? Z pewnością nie zaszkodzi. Dlatego w tym rozdziale rozmawiamy m.in. o:

technikach miękkich i twardych

ulubionych i niezbędnych

znanych i popularnych

skutecznych i tych co prowadzą do impasu

  1. Podobieństwa i różnice w pracy kupca i sprzedawcy. Czy na pewno cele kupca i sprzedawcy są aż tak rozbieżne? Sprawdzamy co też łączy obie strony:

cele oraz oczekiwania

antagonizmy a zrozumienie

szerokość asortymentu i długość kontraktu

budżety promocyjne, gazetki, nowości, dodatkowe ekspozycje

  1. Odpowiedzi na pytania od sprzedawców z FMCG. Każdy sprzedawca zastanawia się nad tym co myśli druga strona.

Cel to zbudowanie lepszego biznesu

Pytań i punktów widzenia jest niezwykle dużo

Przedstawiamy kilka najciekawszych

Zebraliśmy je od szerokiego grona polskich i zagranicznych handlowców

Zapraszamy do niezwykłej lektury

 

Poznaj Autorów

Kupiec: Marek Ochmański

Trener ze specjalnością negocjacje kupieckie i matematyka handlowa. Uczy negocjacji od ponad 20 lat. Ukończył SGPiS (SGH), Kurs Trenerów Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Neuroprzywództwo na Uczelni Łazarskiego. Doświadczenie zawodowe w sprzedaży: Inter-Vion S.A. Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ds. kluczowych Klientów, Biz Lab Dyrektor sprzedaży, Kompania Piwowarska S.A. p.o. Dyrektora Działu ds. Klientów Kluczowych, Brau Union Polska Sp. z o.o. National Key Account Manager Doświadczenie zawodowe w zakupach: Polbita Sp z o.o. ( Drogerie Natura) Zastępca Dyrektora ds. Zakupów, HIT Centrala Polska Sp. z o.o. kupiec To co robi, to zawsze z sercem i wielkim zaangażowaniem. Pasje Marka: Pierwsza to poznawanie nowych osób. Lubi przy tym poznawać ich życie, zainteresowania, upodobania, doświadczenie zawodowe. Druga to podróże, i te małe ale i te duże, Poznaje sztukę, kulturę, historię. Te małe to wyjazdy weekendowe w Polsce, a te duże to zwiedzanie Europy, a szczególnie Włoch, Hiszpanii, Grecji, Portugalii. Trzecia pasja to wino, łączy, dwie poprzednie pasje: poznawanie ludzi i podróże. Czwarta, to fotografia. Kocha zapisywać obrazy, tak jak je widzi, jak czuje otaczającą rzeczywistość. Piąta to pasja prowadzenia warsztatów z negocjacji i dzielenia się wiedzą, doświadczeniem i przemyśleniami z obszarów handlu, potrzeb i zachowań konsumentów. Od ponad trzydziestu lat jest szczęśliwym mężem i ojcem.

 

Sprzedawca: Wojciech Polan

Od wielu lat szczęśliwy mąż i tata. Zbudował dom, posadził drzewo i napisał jedyną w Polsce książkę o dyplomacji gospodarczej. Menedżer sprzedaży, specjalista ds. handlu zagranicznego z dużym doświadczeniem we wdrażaniu strategii eksportowych polskich przedsiębiorstw. W latach 2004— 2006 pracował na stanowisku Specjalisty ds. Zaopatrzenia i Eksportu w firmie Roleski. Następnie, do roku 2008, zatrudniony jako Regionalny Kierownik Sprzedaży w dziale eksportu firmy Foodcare. W 2021 roku rozwijał międzynarodowy biznes winiarski w firmie JNT Group. Przez 15 lat związany z branżą browarniczą w firmie Van Pur. Od 2015 roku właściciel prywatnej firmy doradczej WPConsult. Od grudnia 2018 roku Doktor Nauk Ekonomicznych UEK. Jest również politologiem i specjalistą ds. stosunków międzynarodowych. Wojciech jest autorem licznych publikacji i wystąpień na konferencjach naukowych z zakresu handlu międzynarodowego i dyplomacji gospodarczej. Absolwent wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Instytutu Politologii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego W wolnym czasie maluje olejne abstrakcje i buduje własne studio muzyczne z analogowymi syntezatorami. Biega, pływa i dużo podróżuje po świecie. Jest również aktywnym Wikipedystą oraz członkiem korporacji absolwentów KUEK.

Audiobooka posłuchasz w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Czas: 8 godz. 48 min

Lektor: Mateusz Bosak, Konrad Szymański
Oceny
5,0 (3 oceny)
3
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność