Jedźmy wracajmy - Włodzimierz Odojewski - książka

Jedźmy wracajmy książka papierowa

Włodzimierz Odojewski

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Jedźmy, wracajmy” to drugie już wznowienie, wydanego w 1993 przez Wydawnictwo Znak, a w 2000 roku przez Wydawnictwo Książkowe Twój Styl, jednego z najlepszych, najbardziej poczytnych tomów opowiadań wielkiego pisarza. Już w drugim wydaniu Autor przeredagował i uzupełnił tom o pięć nowych opowiadań, co sprawiło, że wszystkie razem ułożyły się w niemal powieściową całość.
Z trzech pierwszych opowiadań powstał niedawno scenariusz filmowy, napisany przez Jana Jakuba Kolskiego. Jak zapewnia producent, realizacja filmu jest przygotowywana na przyszły rok.
Tymi samymi opowiadaniami zainteresowali się również edytorzy kanadyjscy i niemieccy. Wydane każde osobno, zwłaszcza w Niemczech, spotkały się z niezwykle żywym przyjęciem, rozchodząc się aż w dwóch nakładach po 5 tysięcy egzemplarzy każdy.
Tematem tej wybitnej książki jest wdzierająca się w beztroskę dzieciństwa groza katastrofy, okrucieństwo wojny, gwałtowne rozpadanie się świata pozbawionego nienawiści i bolesna inicjacja w dorosłość; ale też próba odtworzenia w opowiadaniu obrazu sprzed zagłady, z którego narrator Odojewskiego przenosi w dojrzałe doświadczenie, a więc i w czasy po czterdziestym piątym roku aż po współczesność, to coś – zdaje się delikatnego i kruchego - co może jest wrażliwością czułego obserwatora, a co okazuje się uporem. Uporem dążenia do rozróżnienia winy od niewinności, prawdy – nawet najboleśniejszej – od jej zaniechania, i uporem pamiętania, ocalającym czas, życie, świat od zatraty i śmierci.

Liczba stron: 407

Format (wymiary): 13.0x20.4cm

ISBN: 9788371634796

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.