Konstytucje polskie z 1952 i 1997 roku -  - książka

Konstytucje polskie z 1952 i 1997 roku książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Publikacja stanowi ciekawe i rzetelne przedstawienie zagadnień związanych z ewolucją dwóch polskich konstytucji sprzężoną ze zmianami politycznymi, ustrojowymi i społecznymi, które miały miejsce w ostatnim półwieczu. Tematyka ta jest cały czas aktualna i pomaga zrozumieć zmiany jakie zachodziły w ustroju Polski oraz ich kontekst społeczny i polityczny. (…) Za cel (…) monografii redaktorzy uznali ukazanie wartości, zasad, instytucji i relacji między dwoma polskimi porządkami konstytucyjnymi ostatnich siedemdziesięciu lat. I cel ten został osiągnięty. Autorzy w sposób zasługujący na aprobatę przedstawili analizowane zagadnienia. Tematyka poruszana w artykułach jest ciekawa, a analizowane kwestie są istotne i ważkie z punktu widzenia obywateli państwa demokratycznego.” /Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Grabowskiej/

„Celem niniejszej publikacji jest ukazanie wartości, zasad, instytucji i relacji między dwoma polskimi porządkami konstytucyjnymi ostatnich siedemdziesięciu lat. Autorzy z kilku ośrodków uniwersyteckich podjęli dylematy m.in. charakteru i „ducha epoki” konstytucji, systemów wyborczych, naczelnych i centralnych oraz terenowych organów władzy publicznej oraz odpowiedzialności władzy politycznej w warunkach systemu autorytarnego i demokratycznego. Pragniemy wyrazić nadzieję, że monografia (…) wpisze się w dyskusję o polskim dziedzictwie konstytucyjnym XX wieku, jak również w dyskurs o potencjalnych zmianach w obecnym porządku ustrojowym.” /Z Wprowadzenia/

Liczba stron: 238

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788380170865

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.