Motywacje lidera - Patrick Lencioni - ebook + audiobook + książka

Motywacje lidera ebook i audiobook

Patrick Lencioni

4,5

Ten tytuł dostępny jest jako synchrobook® (połączenie ebooka i audiobooka). Dzięki temu możesz naprzemiennie czytać i słuchać, kontynuując wciągającą lekturę niezależnie od okoliczności!
Opis

 

Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować.

 

Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi.

 

Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów.

 

***

 

Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem.
Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines

 

Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs.
Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other

 

Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej.
Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer

 

***

 

PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.

 

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 125

Audiobooka posłuchasz w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Czas: 3 godz. 2 min

Lektor: Patrick Lencioni
Oceny
4,5 (163 oceny)
101
46
11
5
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
IwonaSzustak

Nie oderwiesz się od lektury

bardzo wysoki poziom dobrze napisana
00
lapi89

Nie oderwiesz się od lektury

Bardzo motywująca i ciekawa książka gorąco polecam .
00
Logitrot

Dobrze spędzony czas

Moim zdaniem ciekawa pozycja, sygnalizuje pewien rodzaj refleksji nad tym co nam sprawia przyjemność w pracy.
00
RenataB102
(edytowany)

Całkiem niezła

Merytorycznie od 100 strony, do 100 strony opowieść próbująca nakreślić temat, ogólnikowa bardzo, szybko się czyta
00

Popularność



Kolekcje



Tytuł oryginału: The Motive: Why So Many Leaders Abdicate Their Most Important Responsibilities

Przekład: Magda Witkowska

Redakcja: Elżbieta Wojtalik-Soroczyńska

Korekta: Maria Żółcińska

Projekt okładki: Michał Duława |michaldulawa.pl

Grafika na okładce: Kaleo | Shutterstock.com

Skład: JOLAKS – Jolanta Szaniawska

Opracowanie e-wydania

Copyright © 2020 by Patrick Lencioni. All rights reserved.

This translation published under license with the original publisher John Wiley & Sons, Inc.

First published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Copyright © 2021 MT Biznes Sp. z o.o.

All rights reserved.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentów niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci zabronione. Wykonywanie kopii metodą elektroniczną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym, optycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Niniejsza publikacja została elektronicznie zabezpieczona przed nieautoryzowanym kopiowaniem, dystrybucją i użytkowaniem. Usuwanie, omijanie lub zmiana zabezpieczeń stanowi naruszenie prawa.

Warszawa 2021

MT Biznes sp. z o.o.

www.mtbiznes.pl

[email protected]

ISBN 978-83-8231-084-9 (format epub)

ISBN 978-83-8231-085-6 (format mobi)

Opinie o książce Motywacje lidera

„Ta książka głęboko mnie poruszyła. Jest świetnym prezentem dla kogoś, kto chciałby zostać dyrektorem generalnym albo kto już nim jest. Żałuję, że Pat Lencioni nie napisał jej 30 lat temu”.

Jason McCann, dyrektor generalny Varidesk

„Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postacie są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem”.

Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines

„Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs”.

Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia nie, Necessary Endings, The Power of the Other

„Lencioni znowu to zrobił! W książce Motywacje lidera jasno i klarownie wyjaśnia, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej”.

Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer

„Jeśli ktoś zostaje liderem z niewłaściwych powodów, to potem naprawdę nie ma znaczenia, z jakich narzędzi korzysta. Każdy lider, tak młody jak i stary, jeśli chce odnieść sukces, powinien zastanowić się nad tym, po co w ogóle został liderem”.

Charles Meyers, prezes i dyrektor generalny Equinix

„Pat Lencioni rozprawia się z mitem, zgodnie z którym każdy ambitny człowiek może – i powinien – zostać liderem. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto ma cokolwiek do czynienia z przywództwem”.

Dan Bigman, dyrektor ds. programowych i redaktor naczelny „Chief Executive Magazine”

Dedykuję tę książkę siostrze Reginie Marie Gorman i Weldonowi Larsonowi w zachwycie nad świadectwem Waszej wiary i z głęboką pokorą wobec Was jako liderów

Wyłączenie odpowiedzialności. Autor i wydawca dołożyli wszelkich starań, aby przygotować tę książkę jak najlepiej, nie ponoszą jednak formalnej odpowiedzialności i nie oferują żadnych gwarancji co do rzetelności czy kompletności jej treści, w szczególności zaś nie gwarantują jej skuteczności rynkowej ani przydatności do żadnego określonego celu. Ani przedstawiciele handlowi, ani autorzy materiałów sprzedażowych nie mogą powoływać się na tę książkę jako na źródło jakichkolwiek gwarancji. Rady i strategie w niej sformułowane mogą nie znajdować zastosowania w pewnych konkretnych sytuacjach. W raziekonieczności należy więc się skonsultować z odpowiednim specjalistą. Ani autor,ani wydawca nie ponoszą odpowiedzialności prawnej, w szczególności zaś odpowiedzialności odszkodowawczej z tytułu utraty zysków lub jakichkolwiek innych szkód poniesionych w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Wprowadzenie

Kiedy podczas pożegnania absolwentów padają słowa: „Idźcie przewodzić światu”, zawsze mam ochotę wstać i krzyknąć: „Nie!!! Nie próbujcie przewodzić, chyba że przyświecają wam słuszne cele, a prawdopodobnie wcale tak nie jest”. Pozwolę sobie na krótkie wyjaśnienie.

W zależności od tego, jak by to liczyć, jest to moja jedenasta bądź dwunasta książka biznesowa. Każdego, kto dopiero zamierza zapoznać się z moim dorobkiem pisarskim, gorąco zachęcam, aby zaczął właśnie od niej.

Dlaczego? Ponieważ w większości pozostałych moich książek skupiałem się na tym, jak być liderem: jak kierować zdrową organizacją, jak zadbać o spójność zespołu, jak zarządzać grupą pracowników. Ostatnio doszedłem jednak do wniosku, że niektórzy ludzie nie są w stanie przyswoić sobie tych moich zaleceń, ponieważ na przeszkodzie stoi im powód, dla którego w ogóle podjęli się pełnienia ról przywódczych.

Gdy byłem dzieckiem, wszyscy wokół zachęcali mnie i moich kolegów do podejmowania zadań przywódczych. Traktowałem te zalecenia bardzo dosłownie, więc poszukiwałem kolejnych okazji do tego, aby przewodzić innym. W rezultacie nie wahałem się przyjąć opaski kapitańskiej i gorliwie zabiegałem o stanowisko przewodniczącego samorządu uczniowskiego. Podobnie jak wielu innych ludzi nigdy nie zadałem sobie jednak pytania, dlaczego właściwie miałbym zostać liderem.

Okazuje się, że większość młodych – ale i starszych – ludzi zabiega o stanowiska przywódcze ze względu na korzyści, jakie wiążą się z ich piastowaniem, w szczególności zaś ze względu na rozgłos, status i władzę. Większość ludzi, którym taka motywacja przyświeca, nie zechce wziąć na siebie ciężaru sprawowania roli przywódczej w sytuacji, gdy nie można liczyć na tego typu korzyści. Tacy ludzie dysponują swoim czasem i energią, biorąc pod uwagę to, co mogą w ten sposób uzyskać, a nie to, co mogą dać ludziom, którzy rzekomo na nich polegają. To niestety bardzo powszechne i bardzo niebezpieczne zjawisko. Celem niniejszej książki jest nieco je ograniczyć.

Liczę na to, że dzięki lekturze tej książki uda ci się zrozumieć własną motywację i być może tak przedefiniować wyobrażenie o przywództwie, abyś potem był w stanie w pełni wywiązywać się z trudnej i niezwykle odpowiedzialnej roli lidera organizacji. Być może doprowadzi cię ona do wniosku, że jednak wcale nie chcesz być liderem, i być może dzięki temu znajdziesz dla siebie inną rolę, w której będziesz mógł pełniej realizować swoje zainteresowania i lepiej wykorzystywać swoje talenty.

Przypowieść

Sytuacja

Shay Davis wiedział, że na razie jeszcze go nie zwolnią. Nawet najbardziej wymagający inwestorzy nie zwalniają dyrektora generalnego po zaledwie sześciu miesiącach na stanowisku. Jednak liczył się z tym, że powoli mogą zacząć o tym myśleć.

Absolutnie nie można powiedzieć, żeby Golden Gate Security nie radziła sobie pod wodzą nowego dyrektora. Oferowała systemy zabezpieczeń właścicielom nieruchomości prywatnych i małych firm w okolicach Emeryville, dynamicznego ośrodka handlowego na wschodnim krańcu zatoki San Francisco, i cały czas odnotowywała wzrosty, ale niestety nie aż tak wysokie jak inne regionalne firmy z branży, prowadzące działalność na zachodzie kraju. Golden Gate generowała zupełnie przyzwoite marże, jednak zdecydowanie nie tak wysokie jak All-American Alarm, potężny i agresywny gracz o zasięgu krajowym.

Shay domyślał się, że ma jeszcze może z dziewięć miesięcy na to, żeby rozkręcić działalność Golden Gate. Nie zamierzał jednak aż tyle czekać. Przez ponad dwadzieś­cia lat wspinał się po drabinie sukcesu. Teraz w końcu dotarł na sam szczyt i nie zamierzał przekreślać swoich dotychczasowych dokonań.

Dlatego uznał, że nie ma co unosić się honorem. Postanowił w najbliższym czasie odbyć kilka trudnych rozmów telefonicznych.