20,00 zł
Wyróżnij się, zdobądź fanów, zwiększ ekspozycję marki, wywinduj sprzedaż i popraw obsługę klienta!
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 49
Tomasz Smykowski
"Na naszym rodzimym rynku istnieje kreator, który nie wymaga znajomości HTML- Zakładka Polishwords. Właśnie temu narzędziu poświęcona jest książka Podręcznik tworzenia stron internetowych na Facebooku "
"Myślę, że dla wielu osób okaże się ona bardzo pomocną "ściągą" i podręcznikiem, który systematyzuje pojęcia związane z Facebookiem "
Copyright © 2012 Tomasz SmykowskiISBN: 978-83-933516-1-9
First Edition
Licence Notes
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu tego dokumentu w jakiejkolwiek postaci jest zakazane. Wykonywanie kopii cyfrowych, kserograficznych, fotograficznych, na nośniku wideo, filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszego dokumentu.
Wszystkie znaki występujące w dokumencie są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi i należą do ich właścicieli.
Autor dołożył starań, aby podręcznik zawierał sprawdzone i aktualne informacje. Jednak nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z zawartych tutaj porad ani naruszenia praw, patentów i regulaminów, które mogą w związku z tym mieć miejsce. Autor nie ponosi również odpowiedzialności za szkody wynikłe z korzystania z zawartych tutaj informacji.
* * * *
Spis treści
Wstęp
Zakładanie strony społecznościowej
- Zakładanie konta osobistego
- Logowanie się do konta
- Zakładanie strony społecznościowej
- Budowa panelu administracyjnego
- Budowa strony społecznościowej
Edycja strony społecznościowej
- Strona kreatora Zakładka Polishwords
- Aktualności
- Wsparcie techniczne
- Instalacja kreatora
- Zmiana ikony i nazwy zakładki
- Budowa zakładki
- Edycja zakładki
- Menadżer strony społecznościowej
- Statystyki
- Podsumowanie
O kreatorze Zakładka Polishwords
- Historia
- Przykłady użycia
- Opinie użytkowników
- Zalety kreatora
Appendix
- Odnośniki
- Lektura uzupełniająca
- Wsparcie rozwoju kreatora
- Szkolenia
- Kontakt
O autorze
* * * *
Witaj w oficjalnym podręczniku używania kreatora stron społecznościowych na Facebooku Zakładka Polishwords 7.0. Podręcznik ten przeprowadzi Cię przez proces zakładania strony społecznościowej, dodawania i komponowania zakładek oraz mierzenia efektów działań na Facebooku.
* * * *
Z tego rozdziału dowiesz się jak od początku stworzyć konto osobiste. Nie musisz z niego korzystać, jest ono jednak potrzebne, aby następnie móc zarządzać stroną społecznościową. Na koniec rozdziału zobaczysz jak wygląda panel administracyjny i jak zbudowana jest strona społecznościowa.
Facebook rozróżnia dwa typy kont: pierwsze to konto osobiste zakładane na swoje imię i nazwisko. Konto to nazywane profilem społecznościowym pozwala dzielić się treściami np. tylko ze znajomymi. Po zaproszeniu znajomego do swojej listy kontaktów tylko on będzie widział niektóre, wybrane przez nas treści np. zdjęcia prywatne. Jeśli natomiast znajomy odnajdzie nas na Facebooku i zaprosi do swojej listy znajomych zanim to nastąpi dostaniemy zaproszenie, które należy zaakceptować. W ten sposób kontrolujemy dokładnie kto jakie treści dostaje.
Drugi typ konta jest trochę odmienny. Jest nim strona społecznościowy. Powstał on z przeznaczeniem dla firm i organizacji, które chcą na Facebooku prowadzić działania marketingowe i promocyjne. W odróżnieniu od profilu społecznościowego nie jest to konto imienne zakładane jest na nazwę, zupełnie tak jak firma. Kolejną różnicą w porównaniu do konta osobistego jest to, że nie musimy akceptować listy zaproszonych „znajomych”.Gdy odwiedzający stronę uzna, że chce otrzymywać informacje od naszej firmy naciska przycisk „lubię to” wyrażając tym samym zgodę na otrzymywanie od nas informacji poprzez naszą stronę społecznościową. Nie musimy akceptować „polubień” co powoduje, że obojętnie czy jesteśmy przy komputerze czy nie, kolejne osoby mogą zapisywać się na stronę społecznościową. Jest to więc wygodna forma komunikacji z klientami, osobami zaangażowanymi w działania organizacji czy potencjalnymi nabywcami.
Strona społecznościowa jest administrowana z poziomu konta osobistego. Można porównać to, znowu, do działania firmy, gdzie pod jedną marką mogą pracować różne osoby i nie muszą eksponować swojego przypisania do firmy publicznie. Tak samo strona społecznościowa ma przypisanych administratorów, którzy zarządzają kontem. Aby więc zacząć przygodę z Facebookiem należy założyć najpierw konto osobiste. Zobaczymy teraz jak zrobić to krok po kroku:
Krok 1. Otwórz stronęhttps://www.facebook.com
Uruchom swoją ulubioną przeglądarkę internetową np. Internet Explorera, Firefoksa, Chrome. Mają one następujące ikony:
Po uruchomieniu przeglądarki w miejsce na adres internetowy znajdujący się u góry wpisz adres https://www.facebook.com.
Która przeglądarka jest najlepsza?Do pracy polecamy najnowszą wersję przeglądarki Chrome albo Firefox. Jednak jeśli nie masz wpływu na programy jakie są zainstalowane na komputerze, co ma miejsce w niektórych firmach domyślna przeglądarka którą przeglądasz internet tj. Internet Explorer przynajmniej w wersji 9 też będzie dobra.
Tak wygląda to pole w Firefoksie, w Twojej przeglądarce może ono wyglądać odrobinę inaczej:
Po wpisaniu adresu naciśnij przycisk ENTER na klawiaturze. Załadowana zostanie strona internetowa Facebooka.
Dlaczego HTTPS? Zauważ, że zamiast wpisać na początku adresu internetowego. Jak to zwykle bywa „http“ wpisaliśmy „https“. Instruuje to przeglądarkę, aby szyfrować komunikację między Twoim komputerem a Facebookiem. W konsekwencji możesz bezpiecznie zarządzać kontem firmowym na Facebooku. Użycie adresu HTTPS powoduje również, że przeglądarka upewnia się, że połączyłeś się faktycznie z Facebookiem, a nie jakąś stroną-podróbką Facebooka. Innymi słowy jeśli użyjesz adresu zaczynającego się od https możesz czuć się całkiem bezpiecznie prowadząc konto firmowe.
Po wejściu na wymieniony wcześniej adres Facebook przywita Cię następującym oknem:
Krok 2: Załóż konto osobiste
Jeśli posiadasz już konto osobiste przejdź do kroku trzeciego. Jeśli jeszcze go nie masz (albo nie masz pojęcia co to jest) czytaj dalej.
Konto osobiste to Twoje prywatne konto na Facebooku. Nie musisz go prowadzić, ani nic na nim umieszczać. Właściwie nic na nim nie musisz robić. Ale aby zarządzać stroną społecznościową trzeba mieć konto osobiste. Dlatego zobaczymy teraz jak takie konto założyć.