Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw - Mariusz Gąsiewski Przemysław Modrzewski - ebook

Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw ebook

Mariusz Gąsiewski Przemysław Modrzewski

3,6

Opis

Każda działalność, każda usługa i każdy produkt wymaga reklamy.
Internet z dnia na dzień staje się najbardziej popularnym i efektywnym medium reklamowym. Jednocześnie ponad 90% internautów w Polsce używa wyszukiwarki Google. Te trzy elementy:

  • reklamę
  • internet
  • Google

łączy w sobie efektywny, elastyczny i finansowo dostępny program reklamowy Google AdWords.
Autorzy poradnika, zawodowo związani z firmą Google, w bardzo praktyczny i przystępny sposób pokazują, jak małe i średnie firmy mogą zdobywać dzięki Google AdWords szerokie rzesze klientów.
  O AUTORACH
Mariusz Gąsiewski – autor jednego z najstarszych i najważniejszych polskich blogów dotyczących marketingu w internecie (www.ittechnology.us). Uznany specjalista z zakresu analityki internetowej i reklamy w Google. Organizator i pomysłodawca SEMcampów – największych spotkań specjalistów branży SEM (www.semcamp.com.pl). Wykładowca na Studiach Podyplomowych Marketingu Internetowego przy SGH. Od 2007 roku pracuje w firmie Google.

Przemysław Modrzewski – jeden z kilku oficjalnych szkoleniowców firmy Google z zakresu reklamy  i analityki internetowej. Autor bloga branżowego o Google AdWords (www.marketinglab.pl).  Autor książki Google AdWords w praktyce. Doradza i wspiera firmy z zakresu marketingu w wyszukiwarkach, których budżety na reklamę w internecie przekraczają kilka milionów złotych rocznie. Każdą wolną chwilę wykorzystuje na nurkowanie i turystykę wysokogórską. Jest instruktorem nurkowania.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 70

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,6 (9 ocen)
3
2
2
1
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
BOKFAN

Nie oderwiesz się od lektury

Polecam
00

Popularność




MariuszGąsiewski

PrzemysławModrzewski

Reklama w Google DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

PORADNIK BARDZO PRAKTYCZNY Fragment

Redakcja

Jadwiga Witecka

Projekt okładki

Paweł Rosołek

© Copyright by Poltext sp. z o.o.

Warszawa 2011

Poltext sp. z o.o.

01-694 Warszawa, ul. Oksywska 32

tel.: 22 832-07-07, 22 632-64-20

e-mail: [email protected]

internet: www.poltext.pl

ISBN 978-83-7561-293-6

Plik ePub przygotowała firma eLib.pl

al. Szucha 8, 00-582 Warszawa

e-mail: [email protected]

www.eLib.pl

Wstęp

Drogi Czytelniku,

Jest nam niezmiernie miło, że postanowiłeś zapoznać się z naszą publikacją. Zakładamy, że jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz własną firmę. Wszyscy wiemy, że coraz trudniej jest pozyskiwać nowych, wartościowych klientów, a kanały reklamowe stają się coraz mniej efektywne. Chcemy Ci przedstawić w najbardziej przystępny sposób możliwości i zalety nowoczesnego kanału marketingowego, jakim jest wyszukiwarka Google.

Dlaczego ten kanał staje się taki ważny? Ponieważ ponad 90% internautów w Polsce używa właśnie wyszukiwarki Google w celu zdobycia informacji potrzebnych w życiu prywatnym i zawodowym. Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki od kilkunastu do kilkudziesięciu razy dziennie, poszukując informacji, produktów i usług. Dzięki temu każdy, nawet najmniejszy przedsiębiorca może z tego bogatego medium skorzystać w celu reklamowania swojej firmy wśród odbiorców, którzy w danym momencie potrzebują konkretnej usługi lub produktu. W ten sposób reklama staje się przydatna i pomocna dla użytkownika wyszukiwarki, a reklamodawca może pozyskać tanio wartościowego klienta.

W tej książce znajdziesz najważniejsze podstawy dotyczące tego medium reklamowego. Po bardziej zaawansowane informacje zapraszamy na nasze blogi www.ittechnology.us oraz marketingLAB.pl

Niniejsza publikacja odzwierciedla wyłącznie prywatne przemyślenia autorów na temat programu reklamowego Google AdWords. Nie można w żaden sposób traktować informacji zawartych w tej publikacji jako oficjalnych praktyk prowadzenia działań marketingowych w Google. Autorzy nie biorą odpowiedzialności za efekty wykorzystywania porad, instrukcji oraz treści zawartych w tej publikacji. Każdy Czytelnik bierze pełną odpowiedzialność za wykorzystywanie wiedzy zawartej w tym poradniku.

Życzymy wielu nowych klientów zdobytym dzięki Google AdWords.

Zapraszamy do lektury.

Mariusz Gąsiewski

Przemysław Modrzewski

1. Wprowadzenie

1.1. Korzyści dla reklamodawcy

Program reklamowy dla każdego

Każda działalność, każda usługa i każdy produkt potrzebuje dziś reklamy. Czy wszystkich na nią stać w czasach, kiedy wiele firm staje przed koniecznością „zaciskania pasa” i liczenia każdej wydanej złotówki? Tak, bo wbrew pozorom reklama może być tania i skuteczna, jeśli wybierzemy odpowiednie środki reklamowe. Jednym z najbardziej efektywnych mediów jest internet, który oferuje nieograniczony zasięg i relatywnie tanie źródło szybkiego pozyskania nowych klientów. Jednak musimy znaleźć odpowiednie miejsce, gdzie my i nasi potencjalni klienci będziemy mogli się spotkać. Takim właśnie miejscem może być Google – najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, która oferuje niezwykle efektywny, elastyczny i finansowo dostępny dla każdego program reklamowy Google AdWords.

Dostęp do wszystkich internautów w Polsce

Program reklamowy Google AdWords to jeden z najbardziej popularnej i efektywnej reklamy internetowej. Dzięki niemu w łatwy i szybki sposób możemy dotrzeć do blisko 96% osób korzystających w Polsce z internetu. Google AdWords ma także wiele innych zalet, które pozwalają na wykorzystanie tego potencjału prawie przez każdą firmę w dowolnej branży.

Płacisz tylko za efekty

W programie Google AdWords płacisz tylko za efekty, czyli nie kupujesz przysłowiowego „kota w worku”. Co to znaczy? Gdy kupujemy reklamę, która zostanie umieszczona np. na billboardzie, musimy za nią zapłacić z góry za określony czas jego wystawienia i liczyć na pożądane efekty. Brak efektów nie zwalnia nas z poniesionych kosztów. Taka sytuacja występuje prawie we wszystkich mediach. Kupując miejsce reklamowe w gazecie, także płacimy z góry, a nie według liczby pozyskanych klientów. W programie Google AdWords jest inaczej – płacimy tylko wtedy, gdy ktoś faktycznie skorzysta z naszej reklamy. Oznacza to, że płacimy tylko w momencie, jeśli ktoś kliknie na naszą reklamę. Nie płacimy za to, że nasza reklama się wyświetla w wyszukiwarce. Ponosimy koszty dopiero wtedy, gdy pozyskamy potencjalnego klienta, który pojawi się na naszej stronie internetowej.

Brak wymaganego budżetu

W programie Google AdWords nie ma żadnych ograniczeń wielkości budżetu na reklamę. Możemy zaplanować budżet dzienny w wysokości 1 zł oraz 1000 zł i więcej. Nie ma ograniczeń ani z dołu, ani z góry.

Dowolny wybór obszaru reklamy

Dzięki funkcji wyboru obszarów reklamowych nasza reklama jest widoczna tylko dla tych użytkowników wyszukiwarki, którzy są naszymi potencjalnymi klientami. Jeśli prowadzimy mały zakład fryzjerski w Warszawie, możemy reklamować się tylko mieszkańcom Warszawy. Mieszkaniec Krakowa, Gdańska czy Rzeszowa nie zobaczy naszej reklamy, bo przecież nie jest naszym potencjalnym klientem – jest bardzo mało prawdopodobne, że przyjedzie z Rzeszowa do Warszawy, aby się ostrzyc. Jeśli natomiast prowadzimy także sklep internetowy z kosmetykami do pielęgnacji włosów, możemy, oprócz reklamy zakładu skierowanej do mieszkańców Warszawy, reklamować nasz sklep na terenie całej Polski, wybranych województw czy nawet miast. Jeśli posiadamy dobry produkt i chcemy znaleźć klientów za granicą, Google AdWords umożliwia reklamę prawie na całym świecie. Nie wychodząc z domu, możemy szybko stworzyć światową kampanię naszego produktu i pozyskiwać kontrahentów na całym świecie, mieszcząc się w budżecie na każdą kieszeń.

Elastyczność tworzenia przekazu reklamowego

Do dyspozycji mamy wiele formatów reklam, odpowiednich dla każdej grupy docelowej klientów. Od najpopularniejszej reklamy tekstowej (tzw. linka sponsorowanego), przez reklamy graficzne, animowane i aż do reklam wideo. Reklamy łatwo samodzielnie stworzyć, nawet te graficzne, dzięki specjalnemu edytorowi do tworzenia profesjonalnych reklam graficznych. Nasze reklamy możemy wyświetlać o wybranych porach, np. nie wyświetlać ich w nocy, w określone dni, np. ograniczyć reklamę w weekendy i co najważniejsze każda reklama może kierować do wybranego miejsca na naszej witrynie. Mamy pełną kontrolę na naszym przekazem reklamowym.

Wszyscy reklamodawcy są równi

Dzięki tzw. Wynikowi jakości i specjalnym zasadom rozliczeń, każdy, nawet bardzo mały reklamodawca może zamieścić swoją reklamę w wyszukiwarce i śmiało konkurować o najlepsze miejsca nawet z największymi firmami na świecie. Wynik jakości i sposób rozliczeń omówiono w kolejnych rozdziałach.

1.2. Co to jest reklama Google AdWords?

Reklama Google AdWords to płatna reklama w wyszukiwarce Google i na stronach z treścią Google.

Wygląd reklamy AdWords

Reklama AdWords składa się z czterech elementów takich jak:

• nagłówek, który może mieć do 25 znaków;

• właściwy tekst reklamy, składający się z dwóch linijek tekstu, z których każda może mieć do 35 znaków;

• adres docelowy reklamy, pod który trafiają użytkownicy klikający reklamę (w samym linku AdWords adres ten nie jest widoczny dla użytkownika);

• adres strony internetowej wyświetlany na reklamie (tzw. adres wyświetlany reklamy), którego długość również jest ograniczona limitem 35 znaków.

Reklama AdWords w wynikach Google

Reklamę AdWords można zauważyć po lewej stronie wyników wyszukiwania na najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce www.google.pl. Kiedy oferujemy dość wysokie stawki za słowa kluczowe, a reklama jest bardzo dobrej jakości i chętnie odwiedzana, Google może ją umieścić nad wynikami wyszukiwania na żółtym polu. W wyszukiwarce Google mamy do dyspozycji 11 miejsc reklamowych za jednym razem.

Reklama AdWords w sieci wyszukiwania Google

Reklama AdWords kierowana na wyszukiwarkę Google może być również wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania sieci Google, która w Polsce obejmuje wyszukiwarki na takich witrynach jak: Interia.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, Dziennik.pl.

Google AdWords w sieci reklamowej Google

Reklamy Google AdWords poza wynikami wyszukiwania Google.pl i stronami wyników wyszukiwania sieci Google mogą być również wyświetlane w obrębie sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa Google obejmuje w Polsce tysiące witryn, serwisów informacyjnych i blogów, które współdziałają z Google w zakresie wyświetlania kierowanych reklam AdWords. Każda witryna, na której można zobaczyć reklamy tekstowe oznaczone tytułem „Reklamy Google” wyświetla reklamy AdWords.

1.3. Najważniejsze elementy Google AdWords

Google AdWords to narzędzie reklamowe i jako reklamodawcy możemy mieć wpływ na to, kiedy i jak pojawi się link do naszej strony w wyszukiwarce. Google czuwa nad jakością naszych reklam dla użytkowników. Co to znaczy jakość w reklamie?

Reklamy w Google muszą przede wszystkim być dopasowane do zapytania użytkownika wyszukiwarki. O to musi zadbać reklamodawca pod czujnym okiem specjalnego algorytmu, który nagradza reklamodawców prezentujących przydatne treści reklamowe i zapobiega wyświetleniom reklam źle przygotowanych i nieodpowiadających na potrzeby użytkowników wyszukiwarki.

Co oznacza dobra jakość dla użytkownika?

Określenie jakości dla użytkownika jest bardzo proste, zarówno z punktu widzenia wyszukiwarki, jak i reklamodawcy. Reklama o dobrej jakości to taka, która odpowiada na zapytanie użytkownika wyszukiwarki, podsuwa mu rozwiązanie problemu i reklamuje rzeczywiście to, co reklamodawca może zaoferować.

Ciąg dalszy w wersji pełnej

2. Jak działa reklama Google AdWords

Dostępne w wersji pełnej

3. Struktura Google AdWords

Dostępne w wersji pełnej

4. Zarządzanie słowami kluczowymi

4.1. Kontrolowanie wyświetlania reklam przez ustawienia słów kluczowych

Dostępne w wersji pełnej

4.2. Trzy kroki tworzenia listy słów kluczowych

Dostępne w wersji pełnej

4.3. Dopasowanie słów kluczowych do strony internetowej

Dostępne w wersji pełnej

4.4. Narzędzia przydatne do zarządzania słowami kluczowymi

Dostępne w wersji pełnej

5. Tworzenie przekazu reklamowego w Google AdWords

Dostępne w wersji pełnej

6. Pięć dobrych praktyk tworzenia przekazu reklamowego

6.1. Dopasowanie treści reklamowej do zapytania użytkownika

Dostępne w wersji pełnej

6.2. Jasno zidentyfikowany produkt

Dostępne w wersji pełnej

6.3. Efektywne wykorzystanie powierzchni reklamowej

Dostępne w wersji pełnej

6.4. Zasady edytorskie reklam AdWords

Dostępne w wersji pełnej

6.5. Wyrożniaj się

Dostępne w wersji pełnej

6.6. Tworzymy reklamę Google AdWords

Dostępne w wersji pełnej

7. Narzędzia przydatne podczas zarządzania reklamami AdWords

7.1. Narzędzia diagnostyczne dla reklam

Dostępne w wersji pełnej

7.2. Narzędzie podglądu reklam

Dostępne w wersji pełnej

8. Strona docelowa reklamy AdWords

Dostępne w wersji pełnej

9. Pierwsza kampania reklamowa krok po kroku

9.1. Zakładanie konta AdWords

Dostępne w wersji pełnej

9.2. Tworzenie pierwszej kampanii

Dostępne w wersji pełnej

9.3. Ustawienia kampanii AdWords

Dostępne w wersji pełnej

9.4. Płatności i rozliczenia w Google AdWords

Dostępne w wersji pełnej

9.5. Optymalizacja kampanii

Dostępne w wersji pełnej

10. Kampanie Google AdWords w sieci reklamowej

10.1. Wynik jakości reklamy

Dostępne w wersji pełnej

10.2. Dobór słów kluczowych

Dostępne w wersji pełnej

10.3. Wybór tekstu reklamowego

Dostępne w wersji pełnej

Zakończenie

Dostępne w wersji pełnej

Słowniczek pojęć

Dostępne w wersji pełnej