Niemcoznawstwo 25 Sprawy wewnątrzniemieckie -  - książka

Niemcoznawstwo 25 Sprawy wewnątrzniemieckie książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Srebrny jubileusz „Niemcoznawstwa” (25 tomów w minionym ćwierćwieczu) zasługuje na podkreślenie. Daje powody do satysfakcji nie tylko z dotychczasowego dorobku pisma, lecz skłania także do wyrażenia nadziei, że przed nami kolejne lata twórczych działań.
Wśród tematów prac zawartych w prezentowanym tomie zwrócić pragniemy uwagę na szczególną rocznicę. W lutym 1947 r. Sojusznicza Rada Kontroli Niemiec dekretem nr 46 zlikwidowała państwo pruskie (art. 1 brzmiał: „Państwo pruskie, jego rząd centralny i wszystkie organa są rozwiązane […]”). Pojawienie się Prus na mapie Europy, a zwłaszcza ich zniknięcie, było niemal niezauważalne. Sprawa to osobliwa także dla nas, Polaków, których kraj na 123 lata został podzielony między trzy mocarstwa; dwa z nich — Austria i Rosja — istnieją do dziś, losy zaś Prus w powszechnej świadomości urywają się w trudnym do określenia momencie. Siedemdziesiąt lat, jakie minęły od decyzji aliantów, daje sposobność do przypomnienia przyczyn i okoliczności jej podjęcia.
Kolejni autorzy poddali analizie elementy polityki istotne dla obrazu sięgającej początków w 1949 r. RFN. Interesująco kształtuje się współczesny portret młodzieży mniejszości niemieckiej na Dolnym Śląsku. Część artykułową zamyka tekst o niemieckich korzeniach wybranego w listopadzie 2016 r. na 45. prezydenta USA Donalda Trumpa.
Działy recenzji i omówień oraz kronika, a także książkowe i filmowe nowości niemcoznawcze (w wyborze) uzupełniają tradycyjnie zawartość tomu.

Liczba stron: 212

Rok wydania: 2017

Format (wymiary): 16.8x23.9

ISBN: 9788322935842

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.