Gniazdo gryfa -  - książka

Gniazdo gryfa książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W latach 2015-2020 Instytut Kaszubski realizował w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki projekt pod tytułem: Gniazdo gryfa. Słownik kaszubskich symboli, pamięci i tradycji kultury

Jego efektem jest książka pod tym samym tytułem, będąca unikatowym kompendium wiedzy o kaszubskiej historii i kulturze, bohaterach i symbolach, najważniejszych miejscach i tradycjach, mitach i legendach, pamięci i tradycji, tożsamości i obyczajach etc.
Gniazdo gryfa to ponad 700 stron w formacie A4, w twardej oprawie i wyjątkowym opracowaniu graficznym.
Książka zawiera ponad 400 rozbudowanych haseł, setki kolorowych zdjęć, reprodukcji dokumentów, materiałów prasowych etc., obszerną bibliografię oraz indeksy osobowy i nazw miejscowości.
Książka jest dziełem zbiorowym jedenastu autorów reprezentujących różne dyscypliny, ośrodki naukowe oraz pokolenia: prof. dr hab. Cezary Obracht-Prondzyński (Uniwersytet Gdański, kierownik naukowy projektu i redaktor tomu), prof. UG dr hab. Miłosława Borzyszkowska-Szewczyk (Uniwersytet Gdański), prof. dr hab. Józef Borzyszkowski (Uniwersytet Gdański), dr hab. Witosława Frankowska (Akademia Muzyczna w Gdańsku), prof. dr hab. Daniel Kalinowski (Akademia Pomorska w Słupsku), dr Katarzyna Kulikowska (Muzeum – Kaszubski Park Etnograficzny we Wdzydzach), prof. UG dr hab. Anna Kwaśniewska (Uniwersytet Gdański), dr Magdalena Lemańczyk (Instytut Studiów Politycznych PAN w Warszawie), dr Justyna Pomierska (Uniwersytet Gdański), dr Tomasz Rembalski (Uniwersytet Gdański), prof. dr hab. Miloš Řezník (Niemiecki Instytut Historyczny w Warszawie).

Liczba stron: 730

Format (wymiary): 21.0x30.0cm

ISBN: 9788365826473

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.