Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
38,00 zł
od 19,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Szczególnymi cechami współczesnych czasów są narastająca niepewność i zmienność - niepewność potęgowana pandemią i okrucieństwem okresu niewiadomego. W takich warunkach miała medialną premierę tarcza podatkowa, zarówno ta mająca chronić przedsiębiorstwa w dobie kryzysu epidemicznego, jak i istotniejsza, która ma swe źródło w elementarnej teorii finansów przedsiębiorstwa. Czym zatem jest tarcza podatkowa? Jakie jest jej miejsce w teorii finansów przedsiębiorstwa i teorii podatków? Nie ulega wątpliwości, że krótka teoria tarcz podatkowych pozwoli na ukazanie jej właściwego obrazu, który nie będzie jedynie szkicem z medialnych przekazów o łagodzeniu skutków pandemii COVID-19. Ten szkic, błędny rysunek, wynika przede wszystkim z niedostrzegania podmiotowości firmy, jej organizacji, a przede wszystkim prezentowania tarcz w oderwaniu od zjawisk podatkowych i teorii finansów przedsiębiorstwa.
Podatki są stałą częścią życia finansów przedsiębiorstwa gwarantującą jego byt, trwanie i rozwój, w związku z tym tarcze podatkowe powinny ryzyko i niepewność stopować, odrobinę neutralizować. Z dużej zmienności i niepewności norm prawa podatkowego wynika jednak, że ta rola tarcz podatkowych jest ograniczana, dlatego też celem niniejszego opracowania jest wskazanie ich istoty oraz przedstawienie zarysu teorii, przede wszystkim w odniesieniu do rzeczywistych elementów funkcjonowania podmiotów gospodarczych w Polsce, kształtowanych przez system podatkowy.
Ze wstępu
Liczba stron: 130
Format (wymiary): 17.0x24.0cm
ISBN: 9788379724697
Wydanie: 1