Morze Koralowe Midway i działania okrętów podwodnych - Morison Samuel Eliot - książka

Morze Koralowe Midway i działania okrętów podwodnych książka papierowa

Morison Samuel Eliot

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka Samuela E. Morisona opisuje przełomowy moment wojny na Pacyfiku. Bitwa na Morzu Koralowym bowiem to pierwsza bitwa w której Japończycy po serii niebywałych sukcesów od początku wojny nie odnieśli zdecydowanego zwycięstwa. Bitwa pod Midway zaś to początek
końca Japończyków, punkt zwrotny w wojnie, japoński Stalingrad.
I choć książka została wydana wiele lat temu, nadal stanowi podstawową lekturę dotyczącą przełomowego okresu w wojnie. Morison bowiem, będąc oficjalnym historykiem US Navy, miał praktycznie nieograniczony dostęp do wszystkich dokumentów i uczestników wydarzeń. Pisał
tę książkę niemal natychmiast po zakończeniu działań, gdy pamięć ludzka jeszcze była w stanie odtworzyć szczegóły bitew. Dlatego praca Morisona stanowi nadal podstawowe źródło wiedzy do historii Marynarki Wojennej USA w drugiej wojnie światowej. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że jest to jednak oficjalna historia US Navy, więc siłą rzeczy analiza działań dowódców amerykańskich, którzy w dodatku w większości żyli w czasie gdy autor pisał niniejszą pracę, nie mogła być zbyt krytyczna. Wszystkich zainteresowanych zupełnie innym spojrzeniem na bitwę pod Midway odsyłam do świetnej pracy małżeństwa Pieresleginów „Premiera na Pacyfiku”.
Dla wszystkich tych którzy interesują się wojną na Pacyfiku, praca Samuela Morisona pozostanie na pewno literaturą klasyczną i podstawowym źródłem wiedzy o działaniach strony amerykańskiej w przełomowym okresie wojny.

Liczba stron: 440

ISBN: 9788366649309

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.