Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią - Pudełko Weronika - książka

Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią książka papierowa

Pudełko Weronika

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Ignatianum
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Weronika Jadwiga Pudełko podjęła temat ważny i to zarówno z naukowego, jak i pragmatycznego punktu widzenia. […] Szczególnie doceniam wypracowanie „modelu poprawy funkcjonowania dzieci z dyslalią”, który Autorka proponuje w oparciu o rezultaty i refleksje z badań własnych.

Recenzowana książka zarówno w części teoretycznej, metodologicznej, jak i prezentującej analizę materiału pozyskanego w badaniach własnych może stanowić rzetelne źródło wiedzy o problemach społeczno-emocjonalnych doświadczanych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym z dyslalią.

Należy podkreślić jej przydatność dla nauczycieli-wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, logopedów i rodziców, dla których wyjście naprzeciw potrzebom tej grupy uczniów stanowi rzeczywiste wyzwanie.

Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. UP
Publikacja Weroniki Jadwigi Pudełko na temat problemów społeczno-emocjonalnych dzieci z dyslalią dotyczy, zgodnie z tytułem, emocjonalności dzieci z wadami mowy, a zajmuje się tym problemem z punktu widzenia pedagogicznego.

Autorka przeprowadziła badania w dwóch grupach dzieci: dzieci z dyslalią i bez tego zaburzenia. Uzyskane przez Autorkę wyniki zostały bardzo staranie przedstawione w licznych tabelach i porównane za pomocą testów statystycznych. Jak się okazało, emocjonalność badanych grup rożni się bardzo znacznie, a w wielu problemach w sposób statystycznie istotny. Wynik ten Autorka zinterpretowała jako zależność cyrkularną, w której zależność badanych problemów wzajemnie się wzmacnia, czyli że problemy emocjonalne powodują zaburzenie mowy, a zaburzenia mowy wpływają na emocje, takie jak poczucie mniejszej wartości, poczucie osamotnienia, bezradność, podwyższenie poziomu niepokoju oraz trudności z kontaktem w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym.

Cyrkularność podejścia do związku miedzy dyslalią i trudnościami emocjonalnymi stanowi podstawę dla wniosków pedagogicznych. Publikacja jest uzupełniona modelem poprawy funkcjonowania dzieci z dyslalią, ma więc duże znaczenie dla praktyki pedagogicznej. Warto żeby zapoznały się z nią wszystkie osoby mające kontakt z dziećmi z dyslalią.

Książka będzie bardzo pożyteczna dla logopedów, psychologów-praktyków, nauczycieli, a także dla studentów pedagogiki.

Prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska

Liczba stron: 320

Format (wymiary): 15.0x23.0cm

ISBN: 9788376145662

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.