Recentywizm - Auden William C. - książka

Recentywizm książka papierowa

Auden William C.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

40,00 zł
od 20,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Recentywizm – to próba poszukiwania ideologicznej bazy dla nowej ery, jaka rozpoczęła się w Polsce w 1989 roku, a która przebudziła się w 1980 roku. Ten wysiłek objął swym zasięgiem bardzo szeroki obszar myśli, począwszy od wyboru typu cywilizacji, który byłby najbardziej odpowiedni na nadchodzące nowe czasy dla Polski, a skończywszy na dookreśleniu tego, co jest prawdą, a co tylko prawdę udaje, aby oszukać ludzi. Wydaje się, że recentywizm nieprzypadkowo pojawił się nie tylko w określonym czasie, ale i powstał w specyficznym dla przemian tego okresu miejscu. To właśnie w Katowicach starły się najpoważniejsze ówczesne ideologie oraz żywioły narodowe. Tak jak narodowość śląska pojawiła się jako jedyna nowa alternatywa na mapie polskich mniejszości narodowych, tak recentywizm stał się jedyną nową koncepcją ideologiczną w Polsce. Recentywizm to ideologia nasycona bardzo silnym ładunkiem emocjonalnym, który będzie się starał zawładnąć uczuciami mieszkańców Śląska, a w perspektywie całej Polski.


W i l l i a m C . A u d e n
Jest profesorem Metropolitan College of New York w Nowym Jorku. Profesor Auden jest absolwentem New York University, gdzie uzyskał stopień Master of Public Administration oraz absolwentem Trident University w Kalifornii, gdzie nadano mu stopień Ph.D. Zajmuje się problematyką metodologii nauk społecznych oraz filozofią nauki. Ostatnie kilka lat profesor Auden poświęcił analizie twórczości profesora Józefa Bańki, w tym zwłaszcza jego koncepcji recentywizmu.

Liczba stron: 212

Format (wymiary): 14.3x20.5cm

ISBN: 9781734345933

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.