Wynagrodzenie za pracę w świetle zasad sprawiedliwości i równości - Szewczyk Helena - książka

Wynagrodzenie za pracę w świetle zasad sprawiedliwości i równości książka papierowa

Helena Szewczyk

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

73,50 zł
od 36,80 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Scholar
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

Zasada równego traktowania oraz zasada niedyskryminacji w zatrudnieniu stanowią szczególny aspekt ogólniejszej zasady równości, uważanej za jedno z fundamentalnych praw człowieka. Z nieuzasadnionym różnicowaniem wynagrodzeń, będącym wyrazem zaprzeczenia tych zasad, można spotkać się na wszystkich etapach zatrudnienia, tj. na etapie jego powstania, realizacji oraz ustania. […] Na polskim rynku wydawniczym pojawiły się już prace traktujące o zasadach sprawiedliwości i równości w wynagradzaniu. Brakuje natomiast aktualnej, kompleksowej publikacji, która ukazywałaby efekty transpozycji europejskiego prawa pracy do polskiego prawa pracy w dziedzinie równości płac. Niniejsza książka stara się wypełnić tę lukę. Ukazuje polskie prawo antydyskryminacyjne w zakresie równości w wynagradzaniu oraz postępujący proces jego europeizacji.

fragment Wstępu



Monografia ta ma charakter wieloaspektowy i interdyscyplinarny. Jest tak dzięki połączeniu analizy regulacji międzynarodowych i krajowych, a także nieograniczaniu się do kwestii prawa materialnego oraz omówieniu zagadnień procesowych. Dzieło to ma wszelkie atuty, aby stać się ważnym, wręcz fundamentalnym opracowaniem zarówno dla specjalistów z zakresu prawa pracy, jak i dla badaczy z innych dziedzin zajmujących się kwestiami prawa do równego traktowania.

dr hab. Marcin Wujczyk

Liczba stron: 312

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788367450690

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.