Efektywna szkoła - Bauer Joachim - ebook

Efektywna szkoła ebook

Bauer Joachim

0,0
32,90 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru.   

Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.

PIERWSZE WYDANIE KSIĄŻKI UKAZAŁO SIĘ POD TYTUŁEM: "Co z tą szkołą?"

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 160

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Ty­tuł ory­gi­nalny:LOB DER SCHULE: SIE­BEN PER­SPEK­TI­VEN FÜR SCHÜLER, LEH­RER UND EL­TERN.Ein neu­ro­bio­lo­gi­scher Mut­ma­cher
Lob der Schule by Jo­achim Bauer © 2007 by Wil­helm Heyne Ver­lag, a di­vi­sion of Pen­guin Ran­dom Ho­use Ver­lags­gruppe GmbH, Mün­chen, Ger­many Co­py­ri­ght © 2015 for the Po­lish edi­tion by Grupa Wy­daw­ni­cza Li­te­ra­tura In­spi­ruje sp. z o.o. Co­py­ri­ght © for the Po­lish trans­la­tion by An­drzej Li­piń­ski
Wszel­kie prawa za­strze­żoneAll ri­ghts re­se­rved Książka ani żadna jej część nie mogą być pu­bli­ko­wane ani w ja­ki­kol­wiek inny spo­sób po­wie­lane w for­mie elek­tro­nicz­nej oraz me­cha­nicz­nej bez zgody wy­dawcy.
Re­dak­cja: Mag­da­lena Mor­daw­ska
Ko­rekta: Ju­styna Ja­kub­czykh
Pro­jekt okładki, opra­co­wa­nie gra­ficzne i skład: Ilona Go­styń­ska-Rym­kie­wicz
ISBN 978-83-67173-84-1
Wy­da­nie II
Gdańsk/War­szawa 2024
Wy­daw­nic­two Do­bra Li­te­ra­turaza­mo­wie­nia@li­te­ra­tu­ra­in­spi­ruje.plwww.do­bra­li­te­ra­tura.plwww.li­te­ra­tu­ra­in­spi­ruje.pl
Kon­wer­sja: eLi­tera s.c.

Słowo od wy­dawcy

Pu­bli­ka­cja, którą prze­ka­zu­jemy w pań­stwa ręce, jest dru­gim wy­da­niem cie­szą­cej się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem książki Co z tą szkołą? Sie­dem per­spek­tyw dla uczniów, na­uczy­cieli i ro­dzi­ców.

Za­pewne zro­dzi się py­ta­nie, dla­czego zde­cy­do­wa­li­śmy się na zmianę ty­tułu, skoro książka w swo­jej pier­wot­nej wer­sji prze­mó­wiła już do zna­czą­cej grupy czy­tel­ni­ków.

Dla wielu z nas, któ­rzy ak­tyw­nie uczest­ni­czymy w ży­ciu na­szych dzieci, jest już oczy­wi­ste, jak „uzdro­wić” szkoły. Na­leży za­cząć od pod­staw – przede wszyst­kim od zmiany na­sta­wie­nia uczest­ni­ków pro­cesu edu­ka­cyj­nego. Przez ostat­nie lata my, ro­dzice, oraz my, na­uczy­ciele, za­cho­wy­wa­li­śmy się wzglę­dem sie­bie jak kon­ku­ren­cja, z którą na­leży wal­czyć, za­miast za­wią­zy­wać so­ju­sze. Oskar­ża­jąc się wza­jem­nie i prze­rzu­ca­jąc od­po­wie­dzial­ność, za­po­mi­namy, że przy­świeca nam wspólny cel. Prze­krzy­ku­jąc się w udo­wad­nia­niu, kto ma ra­cję, bez wy­słu­cha­nia ar­gu­men­tów dru­giej strony, gu­bimy to, co naj­waż­niej­sze. Prze­sta­jemy sły­szeć wo­ła­nie na­szych dzieci – uczniów, że w ta­kiej rze­czy­wi­sto­ści, jaką im fun­du­jemy my, do­ro­śli, one już nie dają rady.

Dla­tego nie chcemy już za­da­wać py­ta­nia „Co z tą szkołą?”. Chcemy na­to­miast wska­zać drogę, którą na­leży po­ko­nać, aby na­sze dzieci mo­gły uczęsz­czać do szkoły efek­tyw­nej, przy­ja­znej i opar­tej na wza­jem­nym sza­cunku. Bo – cy­tu­jąc za Jo­achi­mem Bau­erem – „Do­bre re­la­cje mię­dzy uczniem a na­uczy­cie­lem są fun­da­men­tem pro­cesu edu­ka­cyj­nego; to apa­rat trans­fu­zyjny umoż­li­wia­jący prze­ka­zy­wa­nie wie­dzy mło­demu czło­wie­kowi”. A ten pro­ces nie do­kona się w pełni bez od­po­wied­niej po­stawy ro­dzi­ciel­skiej.

Niech nowy ty­tuł na­szej książki bę­dzie sym­bo­lem trwa­ją­cych obec­nie prze­mian. Pra­gniemy w ten spo­sób za­ak­cen­to­wać ten aspekt tre­ści za­pre­zen­to­wa­nych przez Jo­achima Bau­era, który do tej pory nie miał oka­zji w pełni wy­brzmieć. Wie­rzymy, że do­trzemy z nim do jesz­cze więk­szej grupy. Wiemy, że wy­da­wane przez nas książki in­spi­rują i po­tra­fią wy­ty­czać nowe ścieżki. Mamy więc na­dzieję, że co­raz wię­cej osób, już go­to­wych na zmiany, do­strzeże w nich re­alną po­moc dla two­rze­nia efek­tyw­nej edu­ka­cji.

Za­pra­szamy do za­kupu peł­nej wer­sji książki

WY­DAW­NIC­TWO DO­BRA LI­TE­RA­TURA PO­LECA

Jes­sica Wo­ody

AN­TY­bul­ly­in­gowa książka dla dziew­czyn

Prak­tyczne spo­soby ra­dze­nia so­bie z drę­cze­niem ró­wie­śni­czym i bu­do­wa­nia pew­no­ści sie­bie

• Je­śli kie­dy­kol­wiek do­świad­czy­łaś prze­mocy ze strony ró­wie­śni­ków, ta książka jest dla cie­bie. • Je­śli kie­dy­kol­wiek spo­tka­łaś osobę, która do­świad­czyła prze­mocy, to ta książka rów­nież jest dla cie­bie. • Je­żeli je­steś świad­kiem sy­tu­acji prze­mo­co­wych, albo bie­rzesz w nich udział, też się­gnij po tę książkę. • Je­śli in­te­re­suje cię sze­roko po­jęta te­ma­tyka psy­cho­lo­gii lub pe­da­go­giki, to ko­niecz­nie prze­czy­taj tę książkę. • A je­śli je­steś ro­dzi­cem dziecka w wieku szkol­nym, to jest to lek­tura obo­wiąz­kowa.

WY­DAW­NIC­TWO DO­BRA LI­TE­RA­TURA PO­LECA

Ge­rald Hüther, Uli Hau­ser

Wszyst­kie dzieci są zdolne

Jak mar­nu­jemy wro­dzone ta­lenty

Książka Wszyst­kie dzieci są zdolne wy­ja­śnia, dla­czego w obec­nym sys­te­mie wy­cho­wa­nia i edu­ka­cji ko­nieczne są ra­dy­kalne zmiany. Prze­sta­rzała kon­cep­cja „róż­ni­co­wa­nia ta­len­tów” nie tylko ma zgubny wpływ na dzieci, lecz także szko­dzi ca­łemu spo­łe­czeń­stwu. Po­win­ni­śmy za­prze­stać wy­wie­ra­nia pre­sji na na­szych naj­młod­szych.

Wy­niki ba­dań nad mó­zgiem po­ka­zują bar­dzo wy­raź­nie, że każde dziecko jest na swój spo­sób zdolne. Warto za­tem tę wie­dzę prze­ło­żyć na edu­ka­cyjną rze­czy­wi­stość.

PO­LE­CAMY TAKŻE KSIĄŻKIPO­PU­LAR­NO­NAU­KOWE Z SE­RII:

• Kon­tra­sty i Kon­tro­wer­sje

Książki, któ­rych au­to­rzy po­dej­mują ważne, nie­rzadko kon­tro­wer­syjne te­maty i sta­wiają od­ważne hi­po­tezy. Są tu pu­bli­ka­cje pro­wo­ku­jące do dys­ku­sji, zmie­nia­jące per­spek­tywę, in­spi­ru­jące i da­jące do my­śle­nia. Ta­kie, które po­zo­sta­wiają po so­bie cenne ślady.

W se­rii tej uka­zały się m.in. Cy­frowa de­men­cja Man­freda Spit­zera, Gra­nica bólu Jo­achima Bau­era oraz Wy­pa­lone dzieci Mi­cha­ela Schulte-Mar­kworta.

• Nowe Ścieżki Edu­ka­cji

Książki po­ru­sza­jące istotne te­maty do­ty­czące szkoły i wy­cho­wa­nia. Se­ria kie­ro­wana jest do na­uczy­cieli, pe­da­go­gów oraz ro­dzi­ców po­szu­ku­ją­cych no­wych stra­te­gii edu­ka­cyj­nych oraz mo­ty­wa­cji do zmian.

W tej se­rii uka­zały się m.in. Uczyć (się) z pa­sją Per­nille Ripp, Kom­pe­ten­cje bez ta­jem­nic Da­niela Hun­zi­kera oraz Kim je­ste­śmy – a kim mo­gli­by­śmy być Ge­ralda Hüthera.

www.li­te­ra­tu­ra­in­spi­ruje.pl

Książki wy­wo­łu­jące bu­rzę emo­cji.

Li­te­ra­tura oparta na fak­tach, be­le­try­styka,pu­bli­cy­styka po­pu­lar­no­nau­kowa.

Książki, które in­spi­rują i dają do my­śle­nia,po­zo­sta­wia­jąc po so­bie cenne ślady.

Za­pra­szamy do wspól­nej wę­drówki!

www.li­te­ra­tu­ra­in­spi­ruje.pl