English for Business and Politics - Dagmara Świda - ebook + książka

English for Business and Politics ebook

Dagmara Świda

5,0

Opis

Kultowy podręcznik Dagmary Świdy teraz dostępny z nagraniem dźwiękowym w formie pliku mp3!

Dzięki tej książce z łatwością przyswoisz słownictwo z zakresu gospodarki i polityki a czytanie oryginalnych tekstów czy śledzenie wypowiedzi po angielsku np. na konferencjach, w radiu i telewizji  nie będzie już problemem.

Książka jest przeznaczona dla studentów szkół wyższych i pomaturalnych kształcących przyszłych ekonomistów, finansistów, biznesmenów, dyplomatów, dziennikarzy, specjalistów z zakresu zarządzania i innych pokrewnych dziedzin. Może być stosowana już na średnim poziomie nauczania „języka ogólnego”, a także może służyć do samodzielnej nauki tym wszystkim, którzy interesują się tą tematyką.

Teksty oparto na materiałach dobranych z prasy codziennej i specjalistycznej. Są one odpowiednio adaptowane do potrzeb dydaktycznych i zawierają kluczową dla wybranej tematyki leksykę, połączenia wyrazowe i konstrukcje syntaktyczne. Każdy tekst jest zaopatrzony w słowniczek.

Graficzna organizacja słownictwa specjalistycznego jest nowością w podręcznikach przeznaczonych do nauczania języka fachowego. Mapy i diagramy ilustrują w sposób syntetyczny użycie kluczowych słów we właściwych połączeniach wyrazowych. Umożliwia to ich szybkie zapamiętywanie i prawidłowe stosowanie.

Ćwiczenia utrwalają terminologię i połączenia wyrazowe, pomagając przezwyciężyć interferencję języka ojczystego oraz pozwalają na opanowanie standardów obowiązujących w języku angielskim.

W książce podany jest kod umożliwiający bezpłatne pobranie ze strony wydawnictwa pliku dźwiękowego mp3 z nagraniami wybranych tekstów z książki.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
czytnikach Kindle™
(dla wybranych pakietów)
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 431

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Dagmara Świda

English For Business and Politics

Nowe wydanie klasycznego i popularnego podręcznika do nauki języka angielskiego

z nagraniem audio

Redakcja

Anna Żółcińska

Projekt okładki

Marcin Górski

Koncepcja graficzna

Wladzimier Michnievič

Skład

STUDIO MAGENTA, Nadzieja Michnievič

Opracowanie e-wydania

© Copyright 1997 by Poltext sp. z o.o.

Wydanie zaktualizowane Warszawa 2014

Wydanie z nagraniem audio mp3 Warszawa 2017

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentów niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci zabronione. Wykonywanie kopii metodą elektroniczną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym, optycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Niniejsza publikacja została elektronicznie zabezpieczona przed nieautoryzowanym kopiowaniem, dystrybucją i użytkowaniem. Usuwanie, omijanie lub zmiana zabezpieczeń stanowi naruszenie prawa.

Warszawa 2017

Poltext sp. z o.o.

02-230 Warszawa, ul. Jutrzenki 118

www.poltext.pl

ISBN 978-83-7561-791-7 (format e-pub)

ISBN 978-83-7561-813-6 (format mobi)

WSTĘP

Drogi Czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, to klasyczny już podręcznik do nauki angielskiego. Jest to książka kultowa, na której wychowały się szerokie rzesze polskich biznesmenów, przedsiębiorców i polityków. Książka uczy precyzyjnego rozumienia i stosowania słownictwa ekonomicznego w języku angielskim i zawiera teksty oparte na wiadomościach gazetowych, proste słowniczki terminologiczne, diagramy, mapy oraz wykresy przedstawiające najważniejsze połączenia wyrazowe. Zawiera także ćwiczenia, które pozwalają efektywnie utrwalić specyficzne słownictwo i struktury gramatyczne. Zachęca do referowania aktualnych informacji, przedstawiania własnych opinii w formie pisemnej i ustnej.

Przekazujemy Państwu zaktualizowaną wersję tego klasyka. Zaktualizowany został kontekst historyczny opisywanych wydarzeń, pozostawiając słynną „metodologię Świdy” nienaruszoną.

Książka przeznaczona jest dla studentów uczelni i szkół pomaturalnych kształcących ludzi biznesu, finansistów, menedżerów, ekonomistów, dyplomatów i dziennikarzy, a także dla profesjonalistów uprawiających te zawody. Z książki skorzystają zarówno osoby uczęszczające na kursy angielskiego, jak i osoby uczące się samodzielnie. Po przerobieniu podręcznika osoby te będą mogły bez trudu czytać angielskojęzyczną prasę biznesową oraz ze zrozumieniem śledzić bieg wydarzeń w świecie biznesu za pośrednictwem radia, telewizji i internetu.

Serdecznie dziękuję panu redaktorowi Markowi Rostockiemu za inicjatywę aktualizacji książki oraz pani redaktor Annie Żółcińskiej za cenne uwagi w procesie korekty.

Aktualizacja kultowej książki mojej śp. Mamy była dla mnie zaszczytem.

Olgierd Świda

kwiecień 2014

WPROWADZENIE

Na świecie język angielski stał się podstawą komunikowania się między ludźmi w związku z:

globalizacją rynków i konkurencji;rozwojem organizacji międzynarodowych;globalizacją mediów informacji i komunikacji.

W Polsce rośnie świadomość znaczenia, jakie ma bardzo dobra znajomość języka angielskiego w związku ze wspomnianymi tendencjami ogólnoświatowymi oraz:

obecnością w naszym kraju zagranicznych korporacji i ponadnarodowych grup kapitałowo-przemysłowych;dążeniem Polski do odgrywania znaczącej roli w organizacjach międzynarodowych.

Erę informacyjną charakteryzuje szybki przepływ nieograniczonych ilości informacji, które są przekazywane w każdej dziedzinie za pomocą jednoznacznego kodu językowego. Operowanie terminologią stosowaną w danej specjalności stało się podstawą globalizujących się kontaktów zawodowych.

Celem podręcznika jest zapoznanie Czytelników ze słownictwem z zakresu gospodarki i polityki z uwzględnieniem najbardziej aktualnych zagadnień. Książka przygotowuje do czytania ze zrozumieniem tekstów dotyczących tej tematyki oraz rozumienia wypowiedzi np. na konferencjach, w radiu i telewizji satelitarnej. Umożliwia też nabycie umiejętności referowania informacji i przedstawiania własnych opinii w formie ustnej i pisemnej oraz prowadzenia rozmów na tematy profesjonalne.

English for Business and Politics jest podręcznikiem przeznaczonym dla studentów szkół wyższych i pomaturalnych kształcących przyszłych ekonomistów, finansistów, biznesmenów, dyplomatów, dziennikarzy, specjalistów z zakresu zarządzania i innych pokrewnych dziedzin. Książka może być stosowana już na średnim poziomie nauczania „języka ogólnego”, a także może służyć do samodzielnej nauki tym wszystkim, którzy interesują się tą tematyką.

Teksty oparto na materiałach dobranych z prasy codziennej i specjalistycznej. Są one odpowiednio adaptowane do potrzeb dydaktycznych i zawierają kluczową dla wybranej tematyki leksykę, połączenia wyrazowe i konstrukcje syntaktyczne. Każdy tekst jest zaopatrzony w słowniczek obejmujący również najnowsze terminy i pojęcia z zakresu praktyki gospodarczej.

Graficzna organizacja słownictwa specjalistycznego jest nowością w podręcznikach przeznaczonych do nauczania języka fachowego. Mapy i diagramy ilustrują w sposób syntetyczny użycie kluczowych słów we właściwych połączeniach wyrazowych. Umożliwia to ich szybkie zapamiętywanie i prawidłowe stosowanie.

Ćwiczenia utrwalają terminologię i połączenia wyrazowe, pomagając przezwyciężyć interferencję języka ojczystego, oraz pozwalają na opanowanie standardów obowiązujących w języku angielskim. Oprócz tego:

tematy dla ustnych prezentacji, pisemnych referatów i dyskusji stymulują samodzielne wypowiedzi związane z tematyką poszczególnych lekcji i rozdziałów;teksty przeznaczone do tłumaczenia na język angielski pobudzają twórczą pracę studenta i umożliwiają wykazanie się umiejętnością właściwego doboru opanowanych już zasobów leksykalnych i poprawnością stylistyczną;na podstawie przemówień, które znajdują się w książce, studenci uczą się pisania oficjalnych wystąpień;odpowiednie przykłady umożliwiają przygotowanie profilu i prezentacji firmy;komentowanie wykresów jest ćwiczone według podanych wskazówek;liczne ćwiczenia nawiązują do struktur gramatycznych, które pojawiły się w tekstach (książka nie zawiera jednak systematycznego kursu gramatyki);w książce zamieszczono zestaw zwrotów stosowanych przy pisaniu rekomendacji.

Za konsultację i materiały serdecznie dziękuję pani profesor Eufemii Teichmann (SGH), pani profesor Hannie Ulatowskiej (University of Texas), panu profesorowi Władysławowi L. Jaworskiemu (SGH), panu Jimowi Dembowskiemu Ph.D., panu Janowi C. Faryaszewskiemu, Master of International Management, pani Sylvii Zack Ph.D., panu mgr. Adamowi Dujczyńskiemu, panom dr. Ryszardowi Adamowiczowi (SGH) i dr. Stanisławowi Wesołowskiemu oraz dyplomatom – panu ambasadorowi Bogusławowi Zakrzewskiemu i panu Wojciechowi Piątkowskiemu.

Uwaga. Pisownia jest podana według reguł obowiązujących w British English. Należy zaznaczyć, że w pisowni brytyjskiej coraz powszechniej końcówki „-se” i „-sation” przyjmują formę amerykańską, np. realize, realization zamiast realise, realisation.