Uzyskaj dostęp do ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Angielski Niezbędne zwroty i wyrażenia
- 750 słów i zwrotów niezbędnych do swobodnej komunikacji,
- 17 lekcji tematycznych z ćwiczeniami,
- współczesne dialogi i zdania uczące płynnej konwersacji,
- testy sprawdzające,
- słowniczek najważniejszych słówek.
Angielski Niezbędne zwroty i wyrażenia przeznaczony jest dla osób znających język angielski na poziomie początkującym i średnio zaawansowanym oraz dla wszystkich przygotowujących się do egzaminu FCE i matury. Zagadnienia w nim zawarte są wyjątkowo przydatne podczas matury ustnej z angielskiego, a w szczególności w części obejmującej tzw. rozmowy sterowane, w której trzeba wykazać się umiejętnością uzyskiwania i udzielania informacji.
Kurs uczy ponad 750 zwrotów niezbędnych do swobodnego porozumiewania się. Wszystkie wyrażenia zilustrowano zdaniem lub krótkim dialogiem pokazującym ich użycie w kontekście. Teraz już samodzielnie kupisz bilet, zapytasz o drogę, zrobisz zakupy i umówisz się na spotkanie.
Książka zawiera dialogi, dodatkowe słownictwo, różnorodne ćwiczenia z odpowiedziami do każdej lekcji, testy na użycie przyimków, czasowników i rzeczowników oraz słowniczek najważniejszych słówek.
Angielski Niezbędne zwroty i wyrażenia polecamy jako repetytorium leksykalne dla wszystkich uczących się języka angielskiego, w szczególności dla tych, którzy planują wyjazd do krajów anglojęzycznych w celach zawodowych, edukacyjnych lub turystycznych. Ucz się, gdziekolwiek jesteś! Rozmawiaj płynnie i swobodnie!
Dodatkowo:
- testy sprawdzające
- słowniczek najważniejszych słówek
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 111
Angielski
Niezbędne zwroty i wyrażenia
Warszawa 2009
Autorzy: Jakub Bero, Katarzyna Wiśniewska
Redakcja: Jakub Bero, Karolina Kostrzębska
Opracowanie koncepcji graficznej okładki: Rafał Tomasik
Projekt okładki: Piotr Fajker, Emilia Szulewa
Zdjęcie na okładce: Mariusz Jachimczuk
Projekt graficzny: Studio 27
© Copyright Edgard 2009
www.jezykiobce.pl
Wydawnictwo Edgard
ul. Belgijska 11
02-511 Warszawa
Tel./FAX (22)853-11-38
Wydanie II
Warszawa 2009
Opracowanie wersji elektronicznej:
Karolina Kaiser
„Angielski Niezbędne zwroty i wyrażenia” to wyjątkowe i niezwykle praktyczne repetytorium leksykalne. Książka zawiera 17 lekcji tematycznych, a także 50 ćwiczeń utrwalających słownictwo, testy oraz indeks słówek. Podręcznik uczy w sumie ponad 750 słówek i wyrażeń niezbędnych do swobodnego porozumiewania się.
Podręcznik powstał z myślą o osobach znających angielski na poziomie średnio zaawansowanym (przynajmniej po roku nauki), które chciałyby utrwalić oraz poszerzyć zakres swojego słownictwa. Kurs uczy najważniejszych słówek, kolokacji oraz wyrażeń idiomatycznych związanych z szerokim spektrum tematów, od tzw. podstawowych funkcji językowych jak zapraszanie, przepraszanie, wyrażanie opinii czy proszenie o wyjaśnienia, przez tematy dotyczące życia codziennego, aż po kwestie związane z pracą, czasem wolnym i podróżowaniem.
Repetytorium to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy uczą się języka angielskiego, a nawet dla przygotowujących się do egzaminu FCE i matury. Zagadnienia w nim zawarte mogą być wyjątkowo przydatne do matury ustnej z angielskiego, a w szczególności do części obejmującej tzw. rozmowy sterowane, w której trzeba wykazać się umiejętnością uzyskiwania i udzielania informacji, jak również prowadzenia prostych negocjacji. Do części ustnej egzaminu Cambridge przydadzą się rozdziały poświęcone wyrażaniu opinii, wymianie zdań oraz nawiązywaniu i podtrzymywaniu rozmowy.
Unikalna struktura naszej książki ułatwia naukę i zapamiętywanie – każde wyrażenie ilustrowane jest zdaniem lub krótkim dialogiem pokazującym jego prawidłowe użycie w codziennym, żywym języku. Na końcu każdego rozdziału znajdują się urozmaicone ćwiczenia, które pozwalają utrwalić materiał poznany w trakcie nauki. Podsumowaniem nauki z naszym repetytorium są trzy testy – na użycie przyimków, kolokacji oraz słownictwa. Odpowiedzi do wszystkich zadań znajdują się na końcu podręcznika.
Najlepszą metodą nauki nowych słówek i zwrotów jest przerabianie kolejnych rozdziałów tematycznych oraz rozwiązywanie ćwiczeń. Materiały ilustrujące słownictwo zostały opracowane tak, aby w aktywny sposób wzbogacać jego zasób oraz uczyć typowych wyrażeń używanych na co dzień. Polecamy uczenie się ich na pamięć. Istotne jest wykonywanie ćwiczeń znajdujących się na końcu każdej lekcji. Pomogą one łatwiej zapamiętać materiał umieszczony w danym rozdziale. Do poszczególnych części warto wracać po kilku tygodniach i ponownie przerabiać ćwiczenia. Końcowe testy pozwolą Czytelnikowi sprawdzić jego wiedzę po zakończeniu nauki z repetytorium oraz wskażą, które z rozdziałów wymagają powtórki.
Zapraszamy do nauki języka angielskiego z innych materiałów edukacyjnych wydawnictwa Edgard. Oferujemy szeroką gamę kursów audio, książek oraz programów na różnych poziomach oraz o różnorodnym profilu i tematyce. Pełna i aktualna oferta znajduje się na stronie internetowej www.jezykiobce.pl Naszych Czytelników zapraszamy do dokonania rejestracji. Tylko zarejestrowani Klienci otrzymują informacje o atrakcyjnych zniżkach i promocjach na publikacje wydawnictwa Edgard.
Życzymy przyjemnej nauki!
How old are you?
Ile masz lat?
– How old are you, Jenny?
Ile masz lat, Jenny?
– I’m twenty.
Mam dwadzieścia lat.
birthday
urodziny
– When is your birthday?
Kiedy masz urodziny?
– Actually it’s tomorrow.
Właściwie to jutro.
be 35 years old
mieć 35 lat
look one’s age
wyglądać na swój wiek
She is 35 years old, but she doesn’t look her age.
Ona ma 35 lat, ale nie wygląda na swój wiek.
at the age of
w wieku
Salvador Dalí died at the age of 85.
Salvador Dalí zmarł w wieku 85 lat.
be in one’s twenties
mieć dwadzieścia parę lat
She was in her twenties when she met her future husband.
Miała dwadzieścia parę lat, kiedy poznała swojego przyszłego męża.
be in one’s teens
być nastolatką, nastolatkiem
She began writing poetry when she was in her teens.
Zaczęła pisać wiersze, kiedy była nastolatką.
peer
rówieśnik
My daughter doesn’t get on well with her peers at school. She’s much more mature than most of them.
Moja córka niezbyt dobrze dogaduje się ze swoimi rówieśnikami w szkole. Jest dojrzalsza niż większość z nich.
grow up
dorastać
Claude Monet grew up in a city near the sea, and later moved to a small town near Paris.
Claude Monet dorastał w mieście położonym nad morzem, a potem przeniósł się do małego miasteczka obok Paryża.
middle-aged
w średnim wieku
grandson
wnuk
I really liked that portrait of a middle-aged man hugging his grandson.
Naprawdę podobał mi się ten portret mężczyzny w średnim wieku przytulającego swojego wnuka.
grow old
starzeć się
take care of sb
opiekować się, zajmować się kimś
Aunt Sue is growing old now, and she needs someone to take care of her.
Ciocia Sue starzeje się i potrzebuje kogoś, kto będzie się nią opiekował.
elderly
starszy, w starszym wieku
An elderly couple was seated next to me on the plane.
Obok mnie w samolocie siedziała starsza para.
for one’s age
jak na swój wiek
Luke is really tall for his age.
Luke jest naprawdę wysoki jak na swój wiek.
as old as the hills
stary jak świat
Don’t you know the story? It’s as old as the hills!
Nie znasz tej historii? Jest stara jak świat!
be no spring chicken
być nie pierwszej młodości, nie mieć już osiemnastu lat
Your mother shouldn’t dress like that. She’s no spring chicken!
Twoja matka nie powinna się tak ubierać. Nie ma już osiemnastu lat!
PRACTICE
Exercise I
Read the text in Polish and fill in the gaps in the English version. Uzupełnij tekst na podstawie jego polskiego tłumaczenia.
Tom nie jest już (1) pierwszej młodości, ma 56 (2) lat. Ożenił się dość późno, w (3) wieku 35 lat. Ma syna Johna, który jest (4) nastolatkiem. John spędza dużo czasu z (5) rówieśnikami, ale jest dość dojrzały (6) jak na swój wiek i czasem zacho- wuje się jak mężczyzna w (7) średnim wieku.
Tom is no spring (1) ……………… anymore, he is already 56 (2) ……………… old. He got married quite late, at the (3) ……………… of 35. He has a son John, he’s in his (4) ……………… . He spends a lot of time with his (5) ………………, but he’s quite mature (6) …………… his age and sometimes he behaves like a (7) ……………… -aged man.
Exercise II
Complete the sentences. The second sentence should have the same meaning as the first one. Uzupełnij zdania. Drugie zdanie powinno oddawać znaczenie pierwszego.
1. She is the daugther of my son.
She is my ……………… .
2. Parents must look after their children.
Parents must take ……………… of their children.
3. My mum looks much younger than she really is.
My mum doesn’t ……………… .
4. I would like to travel to China before I become an old man.
I would like to travel to China before I ……………… old.
5. I think Peter is between 30 and 40 years old.
I think Peter is in his ………………
Exercise III
Translate the words and phrases. Przetłumacz słówka i zwroty.
1. opiekować się kimś ………………
2. rówieśnik ………………
3. w starszym wieku ………………
4. starzeć się ………………
5. stary jak świat ………………
Odpowiedzi >>>
Unit 1
<<< Powrót
Exercise I
1. chicken, 2. years, 3. age, 4. teens, 5. peers, 6. for, 7. middle
Exercise II
1. granddaughter, 2. care, 3. look her age, 4. grow / get, 5. thirties
Exercise III
1. take care of sb, 2. peer, 3. elderly, 4. grow old, 5. as old as the hills
Koniec wersji demonstracyjnej.