1453. Upadek Konstantynopola - Roger Crowley - ebook

1453. Upadek Konstantynopola ebook

Roger Crowley

0,0

Opis

Tę książkę możesz wypożyczyć z naszej biblioteki partnerskiej!

Książka dostępna w katalogu bibliotecznym na zasadach dozwolonego użytku bibliotecznego. Tylko dla zweryfikowanych posiadaczy kart bibliotecznych

To żywa, barwna opowieść o odwadze i okrucieństwie, technologicznej pomysłowości, umiejętnie łącząca dawne konflikty na Bliskim Wschodzie z sytuacją współczesnego świata.

Ponad tysiąc lat Konstantynopol stanowił centrum zachodniego świata, a zarazem strefę buforową między chrześcijaństwem a islamem. Jednak gdy wiosną 1453 roku pod murami stolicy cesarstwa bizantyjskiego, spadkobiercy imperium rzymskiego, stanął sułtan Mehmed II na czele ogromnej, zdyscyplinowanej armii tureckiej - cesarz Konstantyn XI Paleolog zdołał zebrać zaledwie osiem tysięcy chrześcijan do obrony miasta. Po siedmiu tygodniach ataków Konstantynopol upadł, i to nie tylko za sprawą zniszczeń dokonanych przez monstrualne działo "Bazylikę", lecz także na skutek ludzkich uprzedzeń, przesądów i intryg. Tak zapisana została ostatnia karta historii średniowiecza.

Crowley przedstawia też zmagania dwóch bohaterów tego dramatu: śniącego o potędze islamu władcy imperium osmańskiego oraz pięćdziesiątego siódmego cesarza Bizancjum, do końca zagrzewającego obrońców do walki. To żywa, barwna opowieść o odwadze i okrucieństwie, technologicznej pomysłowości, umiejętnie łącząca dawne konflikty na Bliskim Wschodzie z sytuacją współczesnego świata.

Książka dostępna w zasobach:

Biblioteka Publiczna Gminy Grodzisk Mazowiecki
Gminna Biblioteka Publiczna w Nieborowie
Miejska Biblioteka Publiczna w Łowiczu

 

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.