Oferta wyłącznie dla osób z aktywnym abonamentem Legimi. Uzyskujesz dostęp do książki na czas opłacania subskrypcji.
14,99 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 14,99 zł
CIĄG DALSZY NOWYCH PRZYGÓD W ŚWIECIE CZARODZIEJÓW J.K. ROWLING
Po tym jak został zdemaskowany i schwytany w Nowym Jorku, Gellert Grindelwald, potężny czarnoksiężnik, spełnia swą groźbę i ucieka w dramatycznych okolicznościach. Jego celem jest zgromadzenie jak największej liczby nowych zwolenników swojej sprawy — wyniesienia czarodziejów ponad wszystkie niemagiczne istoty.
Jedyną osobą, która ma szansę go powstrzymać, jest Albus Dumbledore, którego niegdyś uważał za swojego najlepszego przyjaciela. Jednak Dumbledore nie obejdzie się bez pomocy byłego ucznia – Newta Skamandera, który już raz pokrzyżował plany Grindelwalda. Przygoda ponownie splecie losy Newta, Tiny, Queenie i Jacoba. Ich nowa misja, tym razem w Paryżu, okaże się sprawdzianem miłości i lojalności, kiedy będą stawiali czoło kolejnym zagrożeniom w coraz bardziej niebezpiecznym i podzielonym świecie czarodziejów.
Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda to drugi z serii pięciu scenariuszy autorstwa J.K. Rowling, autorki uwielbianej i popularnej na całym świecie serii o Harrym Potterze. Okładkę i wnętrze scenariusza ponownie zaprojektował niezrównany duet artystów, MinaLima, którzy pracują przy wszystkich produkcjach z serii o Harrym Potterze i fantastycznych zwierzętach.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 99
Dla Kenzie
Pracowałem z wieloma pisarzami, ale nigdy z kimś tak wyjątkowym jak Jo. Zna na wylot swoje postaci i stworzony przez siebie wszechświat, a do tego jest jednym z najbardziej dynamicznych myślicieli, jakich zdarzyło mi się poznać. Jak na kogoś, kto odniósł tak wielki sukces, wyjątkowo twardo stąpa po ziemi. Jest mistrzynią narracji, a w roli producentki i scenarzystki filmowej wykazuje się niezwykłą otwartością na współpracę.
Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda po raz pierwszy przeczytałem wiosną 2016 roku, na rok i dwa miesiące przed rozpoczęciem zdjęć. Od razu zauważyłem, że scenariusz jest wielowarstwowy, pełen emocji i co najcenniejsze – niepowtarzalny. Jako filmowiec dostrzegłem drzemiące w nim liczne możliwości. Był niczym wielka piaskownica, gwarantująca świetną zabawę. Z satysfakcją odtwarzaliśmy Paryż końca lat dwudziestych minionego stulecia, gromadziliśmy rozmaite cudowne zwierzęta i zgłębialiśmy poruszającą, wielowątkową opowieść pełną frapujących postaci i zdarzeń. Każdy dzień przygotowań do zdjęć oraz produkcji był fascynującą i świetną zabawą.
Co najważniejsze, od razu urzekły mnie postaci. Są ponadczasowe, intrygujące, ujmujące. Wszystkie wystawiane są na ciężkie próby, gdy poruszają się w świecie coraz bardziej skomplikowanym i niebezpiecznym, który – choć niedosiężny i magiczny – pod pewnymi względami przypomina naszą rzeczywistość.
David Yates
9 września 2018
SCENA 1
PLENER. NOWY JORK, AMERYKAŃSKIE MINISTERSTWO MAGII – 1927 – NOC
UJĘCIE Z LOTU PTAKA – Nowy Jork i budynek MACUSA.
SCENA 2
WNĘTRZE. PODZIEMIA MACUSA, PUSTE POMIESZCZENIE O CZARNYCH ŚCIANACH – NOC
Długowłosy, brodaty GRINDELWALD siedzi nieruchomo, magicznie przykuty do krzesła. Nasycone zaklęciami powietrze lśni.
ABERNATHY zagląda do celi z korytarza i patrzy na GRINDELWALDA.
Mała chupacabra – pół jaszczurka, pół homunkulus, wysysająca krew istota z Ameryki – jest przykuta łańcuszkiem do krzesła GRINDELWALDA.
SCENA 3
WNĘTRZE MACUSA, KORYTARZ MIĘDZY CELAMI – NIEDŁUGO POTEM – NOC
PREZYDENT SERAFINA PICQUERY i RUDOLPH SPIELMAN idą nieśpiesznie, mijając wiele par strażników, w kierunku drzwi budzących grozę.
SPIELMAN
(z niemieckim akcentem)
Chyba chętnie się go stąd pozbędziecie.
PICQUERY
Wolelibyśmy go zatrzymać u siebie.
SPIELMAN
Pół roku to i tak dużo. Pora, żeby odpowiedział za swoje zbrodnie w Europie.
Kiedy docierają do drzwi, ABERNATHY odwraca się i ich wita.
ABERNATHY
Pani prezydent Picquery. Panie Spielman. Więzień zabezpieczony i gotowy do drogi.
SPIELMAN i PICQUERY zaglądają do celi i patrzą na GRINDELWALDA.
SPIELMAN
Rzuciliście na niego wszystko, co się dało.
PICQUERY
To było konieczne. Jest wyjątkowo potężny. Trzy razy zmienialiśmy strażnika. Umie wywierać presję, więc usunęliśmy mu język.
SCENA 4
WNĘTRZE. CELE MACUSA – NOC
Cele przypominające klatki wznoszą się w rzędach. Więźniowie skandują i tłuką o pręty, kiedy strażnicy transportują na górę płynącego magicznie w powietrzu i obezwładnionego czarami GRINDELWALDA.
WIĘŹNIOWIE
Grindelwald! Grindelwald!
SCENA 5
PLENER. DACH MACUSA – KILKA MINUT PÓŹNIEJ – NOC
Przypominający karawan czarny powóz zaprzężony w ósemkę testrali czeka. AURORZY 1 i 2 zajmują miejsca woźnicy, pozostali wpychają GRINDELWALDA do środka.
SPIELMAN
Społeczność czarodziejów ma u was wielki dług, pani prezydent.
PICQUERY
Proszę go nie lekceważyć.
Podchodzi do nich ABERNATHY.
ABERNATHY
Panie Spielman, to jego różdżka. Była ukryta.
Podaje mu prostokątne czarne pudełko.
PICQUERY
Abernathy?
ABERNATHY
I jeszcze to.
Trzyma w dłoni fiolkę z jaśniejącą złocistą substancją. SPIELMAN sięga po fiolkę, która wisi na łańcuszku. Po chwili wahania ABERNATHY ją oddaje.
W powozie GRINDELWALD spogląda w górę, kiedy SPIELMAN bierze fiolkę.
SPIELMAN wsiada do powozu. AUROR 1 powozi, AUROR 2 siedzi obok niego. Drzwi zamykają się na liczne zasuwy przy wtórze złowrogiego stukania.
AUROR 1
Wio!
Testrale ruszają.
Powóz nurkuje, a potem odfruwa w strugach ulewnego deszczu. Inni AURORZY ruszają na miotłach.
Mija chwila.
ABERNATHY robi krok do przodu, trzymając Czarną Różdżkę. Spogląda na oddalający się powóz, po czym się deportuje.
PRZEJŚCIE:
SCENA 6
PLENER. POWÓZ Z ZAPRZĘGIEM TESTRALI – NOC
Spód powozu. ABERNATHY się aportuje i przywiera do osi pojazdu.
SCENA 7
WNĘTRZE. POWÓZ Z ZAPRZĘGIEM TESTRALI – NOC
SPIELMAN i GRINDELWALD siedzą po obu stronach powozu, patrząc sobie w oczy. Po bokach czuwają AURORZY z różdżkami wycelowanymi w GRINDELWALDA. Pudełko z różdżką GRINDELWALDA leży na kolanach SPIELMANA.
SPIELMAN unosi zawieszoną na łańcuszku fiolkę.
SPIELMAN
Brakuje języka?
Ale GRINDELWALD się przeobraża...
SCENA 8
PLENER. POWÓZ Z ZAPRZĘGIEM TESTRALI – NOC
ABERNATHY poprawia się pod powozem, a jego twarz się przemienia. Włosy jaśnieją i się wydłużają... To GRINDELWALD. Unosi Czarną Różdżkę.
SCENA 9
WNĘTRZE. POWÓZ Z ZAPRZĘGIEM TESTRALI – NOC
Szybka transformacja GRINDELWALDA w pozbawionego języka ABERNATHY’EGO niemal się dokonała.
SPIELMAN
(wstrząśnięty)
Och!
SCENA 10
PLENER. POWÓZ Z ZAPRZĘGIEM TESTRALI – NOC
W pełni przeobrażony GRINDELWALD deportuje się spod powozu...
...i pojawia się na koźle, gdzie dostrzegają go AURORZY 1 i 2. GRINDELWALD celuje różdżką w wodze, zamieniając czarne sznury w żywe węże, które chwytają AURORA 1 i strącają go z powozu. AUROR 1 leci przez nocne niebo, mijając jeźdźców na miotłach.
GRINDELWALD rzuca następne zaklęcie, a wtedy czarne sznury oplatają AURORA 2 niczym kokon poczwarkę, wyrzucają go do przodu w powietrze i wystrzeliwują jak z procy, żeby strącić AURORÓW 3 i 4 z tyłu powozu. AURORZY spadają w mrok.